| کد خبر: 150101 |

یک پژوهشگر و کارشناس بنادر و دریانوردی هشدار داد؛

◄ برنامه بلندپروازانه چینی‌ها چگونه حمل‌ونقل دریایی را تعطیل می‌کند؟

در حالی که همه کشورهای منطقه مشغول ایجاد مسیرهای جدید هستند، ما به روش فعلی در حال از دست دادن نقش‌ خود در حمل‌ونقل هستیم

تین نیوز

یک پژوهش‌گر و کارشناس بنادر و دریانوردی گفت: در حالی که همه کشورهای منطقه مشغول ایجاد مسیرهای جدید هستند، ما به روش فعلی در حال از دست دادن نقش‌ خود در حمل‌ونقل هستیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مصطفی ملکی در گفتگو با این شبکه خبری  با اشاره به تلاش‌های چین برای توسعه مسیرهای حمل‌ونقلی گفت: دیروز مطلبی را می‌خواندم مبنی بر اینکه چینی‌ها می‌خواهند از چین تا لندن را در مدت 2 روز با قطار طی کنند. با سرعت 320 کیلومتر در ساعت. در حقیقت می‌خواهند در مدت 2 روز از چین به اروپا برسند. این اتفاق چگونه دارد می‌افتد؟

او تاکید کرد: دنیا به سمت پسامدرن شدن پیش می‌رود. در عصر پسامدرن شما نمی‌توانید تولید کنید و منتظر باشید مشتری به سراغ شما بیاید. بلکه مشتری باید سریع و به موقع آنچه که خودش می‌خواهد باید داشته باشد. در واقع آنچه او می‌خواهد باید تولید شود. هرچه سریع‌تر عمل کنید، سریع‌تر بازار را در دست می‌گیرید. چین به دلیل اینکه تولیدکننده است می‌تواند چنین نقشی را ایفا کند.

ملکی تصریح کرد: در مقابل ما در ایران چون تولید و صادرات نداریم به فکر حمل‌ونقل هم نیستیم. اینجاست که ما از دنیا عقب می‌مانیم. آنها کار می‌کنند و پیش می‌روند و ما مدام عقب می‌افتیم. آن‌ها می‌خواهند به سرعت تولیدشان را به مقصد برسانند و ما چون نه تولید داریم و نه بخش خصوصی در کشور فعال است بعد از همه می‌فهمیم که چه اتفاقی دارد می‌افتد.

این کارشناس حوزه دریایی نسبت به پیامدهای وضعیت فعلی هشدار داد و تاکید کرد: واقعیت این است که اگر چین چنین کاری را رقم بزند به این معناست که حمل‌ونقل دریایی ابرقدرت بودن خود را از دست خواهد داد. این به معنای پایان دوره دریاست. همین دیروز در خبرها آمده بوده که عملکرد دریا در حوزه حمل‌ونقل 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خوبه بخش ریلی ایران میتواند بخشی از خط اهن ابریشم ۳۲۰ چین به اروپا باشد بهمین منظور سرمایه های چین جذب کرد