| کد خبر: 146941 |

نگاهی به بازار تانکر از روزنه BRS

گروه BRS مستقر در فرانسه در گزارش هفتگی خود بازار تانکر را مورد تحلیل قرار داد.

تین نیوز

گروه BRS مستقر در فرانسه در گزارش هفتگی خود بازار تانکر را مورد تحلیل قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل مانا گروه BRS- (ارائه دهنده انواع خدمات متنوع در صنعت کشتیرانی شامل کارگزاری بیمه دریایی، نرخ کرایه حمل، خدمات نرم افزار و کشتیرانی هوشمند مستقر در فرانسه) در گزارش هفتگی، ذره بین خود را به سمت بازار نفتکش های غول پیکر، سوئز ماکس و افراماکس برد و نوشت: بازار نفتکش های غول پیکر در خاورمیانه، هفته گذشته را شلوغ و پرجنبش آغازکرد و تا پنج شنبه نیز فعال باقی ماند، روندی که حکایت از تفاوت چشم گیر بازار نفتکش های غول پیکر در هفته گذشته با هفته های پیش از آن دارد. بسیاری از مالکان فعالیت نفتکش های غول پیکر خود را در سنگاپور متوقف کردند و یا با سرعت پایین 9 الی 10 گره دریایی بدون بار انتقال دادند، در نتیجه صف شناورهای آماده به بارگیری در خاورمیانه اندکی کوتاه شد. این مسئله به مالکان کمک کرد تا در برابرهر گونه افت بیشتر نرخ کرایه حمل مقاومت از خود نشان دهند، از این رو، علیرغم درآمد محدود، نرخ کرایه حمل تا حدی ثبات خود را حفظ کرده است. نرخ کرایه حمل نفتکش های غول پیکر جدید و کم سن برای مسیر خاورمیانه /چین به 43 WS ( نرخ اجاره زمانی روزانه ده هزار و 250 دلار) رسید.

روند مشابه ای نیز در آفریقای غربی دیده شد، جایی که مقاومت مالکان برای افزایش نرخ کرایه حمل به 50 WS برای مسیر آفریقای غربی/آسیا ( نرخ اجاره زمانی روزانه 14 هزار و 625 دلار) برای چندین بار به نمایش گذاشته شد. علیرغم اینکه صف نفتکش های غول پیکر آماده به بارگیری به طور چشم گیری در هفته گذشته کوتاه شد، اما با این وجود تعداد فراوانی شناور هنوز وجود دارد، در صورتی که روند بالای معاملات در اوایل هفته نیز ادامه پیدا کند، ممکن است رشد آهسته و تدریجی نرخ کرایه حمل را تجربه کنیم .

پس از طوفان هاروی، وزیدن طوفان های ایرما، کیتا و جوسه بازار را دچار سردرگمی و آشفتگی ساخت. مالکان در حال افزایش نرخ کرایه حمل در بازار آفریقای غربی هستند، در هفته گذشته نیز توانستند موفق عمل کنند. به گونه ای که پس از یک کشمکش بی نتیجه طولانی بین مالکان و چارترها که در نهایت چارترها مجبور شدند به دلیل تعداد پایین شناور، با افزایش قیمت موافقت کند، بازار آفریقای غربی با نرخ کرایه حمل 75 WS( نرخ اجاره زمانی روزانه 11 هزار و 375 دلار) هفته گذشته را به پایان رساند. روند مشابه ای نیز در دریای سیاه مشاهده شد، به گونه ای که فعالیت بالا و تعداد شناورها پایین بود. در مسیر TD6 نرخ کرایه حمل برای بارگیری 135 هزار تن، 85.5 WS(نرخ اجاره زمانی روزانه تا هزارو 500 دلار ) درزمان عقد قرارداد نوشته شد و می تواند بیشتر از این نیز باشد.

نگاهی به بازار تانکر از روزنه BRS [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

افراماکس

در هفته گذشته همانطور که انتظار می رفت بازار تانکرهای افراماکس در مدیترانه شلوغ و فعال بود، این شلوغی را می توان ناشی از فعالیت بالا در دریای سیاه، تحت تعمیر قرار گرفتن بندر Trieste ایتالیا و تجارت حجم قابل قبولی از کارگوها در لیبی دانست. هفته گذشته در منطقه مدیترانه، برای بارگیری 80 هزار تن نرخ کرایه حمل از 85 WS آغاز و با 110 WS ( نرخ اجاره زمانی روزانه نه هزار دلار ) به پایان رسید.

فعالیت تانکرهای سوئزماکس در بازارهای دریای شمال و بالتیک نیز بالا بود. کوتاه بودن صف شناورهای آماده به بارگیری، فرصتی برای مالکان جهت افزایش نرخ کرایه حمل در هر دو بازار را ایجاد کرد. با توجه به نرخ کرایه حمل 97.5 WS برای 80 هزار تن در دریای شمال و نرخ کرایه حمل 70 WS برای 100 هزار تن به همراه نرخ کرایه حمل 72.5 WS برای بارگیری 100 هزار تن از بندر Murmansk روسیه در اواخر روز جمعه، مالکان نرخ کرایه حمل را برای کارگوی جدید از بالتیک افزایش خواهند داد. اما سوال این است که اقدام بعدی چه خواهد بود؟

 

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.