| کد خبر: 142121 |

کشتی‌های ترال چینی تنها به صید ماهی‌های غیرحلال می‌پردازند

جمعی از صیادان به حضور کشتی‌های چینی وصید غیرمجاز ترال انتقاد کردند که به گفته مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان مجوز های یک تادوماهه کشتی های صید ترال تنها برای صید ماهی های غیرماکول است.

تین نیوز

جمعی از صیادان به حضور کشتی‌های چینی وصید غیرمجاز ترال انتقاد کردند که به گفته مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان مجوز های یک تادوماهه کشتی های صید ترال تنها برای صید ماهی های غیرماکول است.

هدایت الله میرمرادزهی در گفتگو با خبرنگار مانا در چابهار در پاسخ به انتقادهایی درباره حضور کشتی های چینی در دریای عمان وصیدغیر مجازآن ها اظهار داشت:کشتی های ترال چینی تنها به صید ماهی های غیرماکول نظیر یال اسبی ،سلطان ابراهیم وماهی مرکب که به دلیل ملاحظات شرعی مورد استفاده مسلمانان نیست، می‌پردازند.

وی افزود:در منطقه سیستان وبلوچستان کشتی های بزرگ صید صنعتی وترال وجود ندارد، بنابراین به کشتی‌های‌ چینی با رعایت نوع، زمان ومکان صید مجوز های یک تا دوماهه برای صید غیرماکول ارائه می‌شود.

به گفته مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان کشتی های چینی موظفند از عمق 100متری دریا وبه فاصله 10مایل از ساحل با تورهای میانی ترال به صید بپردازند و درصورت تخلف درکمیسیون رسیدگی به تخلفات شیلاتی با آن ها برخورد لازم صورت می گیرد و مجوز صید کشتی لغو می شود.

میرمرادزهی بابیان این که کشتی های چینی براساس مجوزهای خود مبالغی را به سازمان شیلات می‌پردازند، تاکید کرد:این روش صید فرصتی برای ارزآوری برای استان از راه ماهی غیرحلال است چراکه ماهی های غیرماکول درصورتی که به موقع صید نشوند از منطقه خارج شده ومورد استفاده کشورهای دیگر منطقه قرار می‌گیرند.

به گفته وی تنها در سال گذشته صادرات آبزیان غیرخوراکی استان به چهار کشور چین، تایلند، ویتنام و سری لانکا بیش از 16 میلیون دلار ارز آوری داشته است .

شایان ذکر است درچند روز گذشته برخی صیادان شهرستان‌های کنارک وچابهار در گفتگو با مانا با انتقاد از صید کشتی های چینی در دریای عمان خواستار پایان دادن به صید آن ها شده بودند چراکه به گفته آن‌ها مدت‌هاست کشتی‌های چینی در دریای عمان به صید ترال می‌پردازند و کف دریا را جارو می‌زنند.

به گفته این صیادان کشتی های چینی باصید غیرمجاز خود شرایط کار را برای صیادان ایرانی دشوار و خطرناک‌تر می‌کنند چراکه آنها برای کسب درآمد ناچار می‌شوند با قایق‌های کوچک‌شان به مناطقی بروند که دزدان دریایی در کمین‌شان هستند.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.