| کد خبر: 138572 |

فاز اول بندر شهید بهشتی به زودی افتتاح می شود

فاز اول بندر شهید بهشتی به زودی افتتاح می شود و هماهنگی های لازم برای حضور مقامات ارشد کشوری و منطقه ای در این مراسم در حال انجام است.

تین نیوز

فاز اول بندر شهید بهشتی به زودی افتتاح می شود و هماهنگی های لازم برای حضور مقامات ارشد کشوری و منطقه ای در این مراسم در حال انجام است.

 ایوب درویشی معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان چابهار در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) با بیان اینکه فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار آماده افتتاح است، گفت: تمامی مقدمات تکمیل افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار به بیش از هشت میلیون تن در سال انجام شده است.

وی افزود: دلیل به تاخیر افتادن افتتاح این فاز که قرار بود اوایل اردیبهشت سال جاری به بهره برداری برسد هماهنگی برای حضور مقامات بود که زمانبر است.

به گفته فرماندار چابهار فاز اول بندر شهیدبهشتی با حضور مقامات عالی کشوری و حتی کشورهای همسایه افتتاح می شود که پس از هماهنگی های لازم زمان دقیق بهره برداری از آن به اطلاع خواهد رسید.

درویشی با اشاره به پهلوگیری کشتی های غول پیکر کانتینری و کالای عمومی در فاز اول بندر شهید بهشتی تاکید کرد: نقش اصلی مجتمع بندری چابهار کمک به صادرات بیش از 30میلیون تن محصولات پتروشیمی وفولادی است که درآینده ایجاد خواهند شد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری بیش از سه هزار میلیارد تومان برای توسعه پسکرانه چابهار تاکید کرد: چابهار دروازه ترانزیت به آسیای میانه و کشورهای مشترک المنافع با شرق آفریقا است.

عملیات اجرایی طرح توسعه بندر شهید بهشتی که شامل احداث دو پست اسکله کانتینری با ظرفیت 3.5 میلیون تن و سه پست اسکله کالای عمومی با ظرفیت 2.5میلیون تن در سال است، در سال 1387 توسط قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء شروع شد.

در سال گذشته با اهتمام دولت و قرارگاه خاتم النبیاء، توسعه فاز اول بندر شهید بهشتی شدت گرفت به گونه ای که بیش از چهار هزار نفر در سه نوبت کاری برای به اتمام رسیدن آن فعالیت کردند.

همچنین سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم دریک نشست خبری از پایان عملیات اجرایی بخش ساخت وساز فاز اول بندر شهید بهشتی که به قرارگاه محول شده بود تا اواخر سال 95 خبر داد. 

 

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.