| کد خبر: 138360 |

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران؛

◄ گردشگری بین‌شهری و فرامنطقه‌ای در استان مازندران رونق می‌گیرد

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: دو طرح گردشگری بین‌شهری و فرامنطقه‌ای در استان مازندران اجرایی می‌شود.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: دو طرح گردشگری بین‌شهری و فرامنطقه‌ای در استان مازندران اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیاوش رضوانی در گفتگو با این شبکه خبری با بیان اینکه گردشگری از مهم‌ترین پروژه‌های ما در بنادر استان مازندران است گفت: در این راستا دو پروژه تعریف شده که یکی گردشگری بین شهری است که مطالعات آن انجام شده و مشاور گرفتیم و به زودی نهایی خواهد شد.

او افزود: همه ارگان‌ها و نهاد‌هایی که به نوعی درگیر این مسئله هستند مثل محیط زیست، منابع طبیعی و گردشگری، طرف مشاوره ما بودند. نظرات‌شان شنیده شد و در پروژه مورد توجه قرار گرفت. انشالله به زودی نهایی خواهد شد و در استان به عنوان یکی از اسناد بالادستی مصوب می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران همچنین گردشگری فرامنطقه‌ای را از دیگر پروژه‌های مهم این استان دانست و تاکید کرد:  در این زمینه‌ هم نامه‌ها و ابراز تمایلی را از طرف کشور آذربایجان داشتیم. در این زمینه هم جلساتی برگزار شده و بازدیدهایی هم صورت گرفته و انشالله امیدواریم بندر نوشهر به عنوان بندر گردشگری فرامنطقه‌ای مورد توجه قرار بگیرد.

رضوانی تصریح کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری هم ما یکی دو طرح را داریم که شامل مخازن نفتی و مخازن روغن خوراکی است. در یکی دو مورد هم مذاکراتی انجام شده اما هنوز موضوع را نهایی نکردیم.

او اظهار داشت: در بندر فریدونکنار هم مشکلاتی در بخش کانال و مدیریت آن وجود داشت که به لطف خدا سعی کردیم آن را مرتفع کنیم. آنجا هم سرمایه‌گذاری‌هایی در دست انجام است که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود یک سیلوی 30 هزار تنی است.

رضوانی با اشاره به اینکه بازاریابی در بنادر یک وظیفه ذاتی است تاکید کرد: در بندر نوشهر هم ما یک وظیفه ذاتی داریم و آن هم بازاریابی است. تا بتوانیم رونق اقتصادی عملکردی‌مان را بالا ببریم. با توجه محدودیت‌هایی که از نظر کالا و تیپ کالا در خزر وجود دارد این هم جزو اولویت‌های ماست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران درباره میزان کاهش تخلیه و بارگیری در استان مازندران گفت: ما در تلاش هستیم تا این میزان کاهش تخلیه و بارگیری را جبران کنیم. به طور کلی بندر امیرآباد، نوشهر و یک بندر دیگر در سه ماهه حدود 1 میلیون و 200 هزار تن حجم عملیاتی داشته که رقم خوبی نیست. این سه بندر روی هم حدود 17 میلیون تن ظرفیت دارد.

او تصریح کرد: البته به عوامل زیادی برمی‌گردد و یکی از عوامل آن این است که تقاضایی برای خرید کالا وجود ندارد. در همین جهت هم کمی کرایه‌ها کاهش داشته و به هر حال امیدواریم بعد یک دوره دوماهه گشایشی ایجاد شود. مخصوصا در بخش صادرات. چراکه امکانات قابل ملاحظه‌ای در این بخش‌ها و در این بنادر شمالی وجود دارد. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.