| کد خبر: 137927 |

فرمانده ناوگروه روسی:ثبات امنیت دریای خزر را تقویت می کنیم

فرمانده ناوگروه روسی اعزامی به ایران گفت: خزر ، دریای صلح و دوستی است و برای تقویت و ثبات امنیت و اقتدار در این دریا نقش خود را به نحو احسن ایفا می کنیم .

تین نیوز

فرمانده ناوگروه روسی اعزامی به ایران گفت: خزر ، دریای صلح و دوستی است و برای تقویت و ثبات امنیت و اقتدار در این دریا نقش خود را به نحو احسن ایفا می کنیم .

ناخدا دوم آندری دیمیتری اف ، فرمانده ناوگروه روسی اعزامی به ایران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه های حضور متقابل رزمناوهای نیروی دریایی ایران و روسیه در چارچوب همکاری ها در خزر اظهار کرد: هدف اصلی از سفر ناوگروه به بندرانزلی ، نمایش اقتدار و امنیت در دریای خزر است.
وی با ابراز قدردانی از استقبال گرم ناوگان شمال از ناوگروه روسی خاطرنشان کرد : اطمینان داریم که توسعه امنیت و اقتدار در خزر باید در فضایی دوستانه و صمیمی پیش رود .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، پنجمین ناوگروه صلح و دوستی روسیه متشکل از یک رزمناو از یگان دریایی خزر این کشور، در چارچوب ماموریت چهار روزه دوستانه، صبح امروز (چهارشنبه) وارد بندرگاه انزلی شد.
دیدار با فرمانده ناوگان شمال، ادای احترام به مقام شامخ شهیدان ایران، دیدار با فرماندار بندر انزلی و بازدید از مراکز تاریخی و گردشگری استان و بندرانزلی از برنامه های این ناوگروه است.
این پنجمین سفر ناوگروه روسیه به ایران است؛ پیش از این نیز ناوگروه های روسی در سال های 1386، 1393 ، 1394 و مهرماه سال 95 به بندرانزلی آمده بودند.
تاکنون از ناوگان شمال نیروی دریایی نیز پنج ناوگروه با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی ایران به کشورهای حاشیه خزر و تحکیم روابط و توسعه امنیت پایدار منطقه به این کشوها سفر کرده است.
منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) و ناوگان شمال در شهر ساحلی بندرانزلی مستقر است. انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.