| کد خبر: 137513 |

افزایش ظرفیت بانکرینگ قشم به 200 هزار تن تا پایان امسال

بر اساس برنامه‌ریزی‎های سازمان منطقه آزاد قشم ظرفیت بانکرینگ این منطقه تا پایان سال جاری به 200 هزار تن افزایش می‎یابد.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم درباره برنامه‎های این سازمان در حوزه بانکرینگ با اشاره به اینکه مطابق با برنامه ششم توسعه ظرفیت بانکرینگ منطقه آزاد قشم باید به 500 هزار تن افزایش یابد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‎های سازمان منطقه آزاد ظرفیت بانکرینگ تا پایان سال جاری در این منطقه به 200 هزار تن افزایش می‏‌یابد.

به گزارش خبرنگار مارین‌تایمز، رئیس سازمان منطقه آزاد قشم در نشستی خبری با اشاره به اینکه اکنون ظرفیت 52 هزار تن بانکرینگ در این منطقه عملیاتی شده و به بهره‎برداری رسیده است، گفت: به زودی قرارداد افزایش 50 هزار تنی سهم بانکرینگ منطقه آزاد قشم توسط چینی‎ها نهایی خواهد شد بدین صورت 102 هزار تن ظرفیت بانکرینگ در این منطقه عملیاتی می‎شود.

حمیدرضا مومنی افزود: بر اساس برنامه‎ریزی‎های منطقه آزاد قشم تا پایان امسال 100 هزار تن دیگر به ظرفیت بانکرینگ این منطقه افزوده می‏‌شود و به 200 هزار تن می‎رسد که پیشرفت خوب و چشمگیری در این حوزه برای کشور محسوب می‎شود.

وی با بیان اینکه اکنون سهم ما از بانکرینگ منطقه خلیج فارس حدود 7 درصد است، یادآور شد: باور ما بر این است ظرفیت بانکرینگ در این منطقه به حدود 700 هزار تن یعنی فراتر از برنامه ششم توسعه برسد.

سرنوشت پل خلیج فارس هفته آینده مشخص می‌شود

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه اکنون پیشرفت فیزیکی پل خلیج فارس 17.5 درصد است؛ گفت: با تشکیل کمیته‎ای متشکل از سازمان برنامه و بودجه، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت راه و شهرسازی، وزارات دارایی، سازمان منطقه آزاد قشم و دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تکلیف پروژه خلیج فارس هفته آینده مشخص خواهد شد.

مومنی با اشاره به اینکه پل خلیج‌فارس یک قسمت از 4 بخش مختلف طرح جامع ارتباطی خلیج فارس است که عبارت است از ساخت 86 کیلومتر اتوبان، 92 کیلومتر راه‎آهن، 2450 متر پل و 4 پست اسکله در بندر کاوه که در نهایت بندرکاوه را به بندرعباس متصل کند.

وی تصریح کرد: این پروژه به یک میلیارد دلار سرمایه‎گذاری نیاز دارد که تاکنون حدود 220 میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

این مقام مسوول در سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: این پروژه، یک مگا پروژه است که دو ماه قبل در جلسه‎ای با جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور و شورای عالی مناطق آزاد مقرر شد کمیته‌ای برای پیگیری وضعیت پل خلیج‌فارس تشکیل شود به همین منظور کمیته‎ای متشکل از سازمان برنامه و بودجه، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت راه و شهرسازی، وزارات دارایی، سازمان منطقه آزاد قشم و دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تشکیل شد.

مومنی افزود: هفته آینده این کمیته یک جلسه دارد که قرار است در آن جلسه سرنوشت پروژه خلیج فارس مشخص شود بنابراین هر تصمیمی که این کمیته در هفته آینده اتخاذ کند نقشه راه ما برای این طرح است زیرا هر تصمیمی که در این کمیته مصوب شود مصوبه دولت و لازم الاجرا است.

اعطای بورسیه تحصیلی به بومیان قشم توسط سازمان منطقه آزاد

وی درباره انجام مطالعات مختلف در منطقه آزاد قشم توسط مشاوران داخلی و خارجی به مطالعه جایکای ژاپن در این منطقه اشاره کرد و گفت: این مطالعه با مسوولیت سازمان برنامه و بودجه کشور در مناطق مختلف کشور از جمله این منطقه به منظور شناسایی توانایی‌های مختلف مناطق انجام می‌شود که بر اساس آن و نتایج مطالعاتی که خود ما از دو سال پیش آغاز کردیم مشخص شد توسعه منطقه آزاد قشم، از راه توسعه جوامع محلی می‌گذرد.

مومنی اظهار کرد: بنابراین در راستای توسعه اشتغال پایدار و ورود مناطق آزاد به موضوع بهره‎گیری از نیروهای بومی، منطقه آزاد قشم در نظر دارد به 50 نخبه بومی این جزیره در یک پروسه چند ساله بورسیه تحصیلی اعطا کند.

به گفته مومنی؛ اکنون برای سال جاری از بین 100 متقاضی در رشته‌های متخلف 10 نفر که شرایط را دارا بودند انتخاب شدند.

وی افزود: بر اساس قوانین و استانداردهای وزارت علوم معدل، مسائل فرهنگی، اجتماعی و... معیارهای ما برای انتخاب افراد بوده است اما مذهب و جنسیت در پروسه انتخاب آنها دخیل نبود به گونه‌ای که اکنون 9 نفر از این 10 نفر اهل تسنن هستند.

مومنی تاکید کرد: افرادی که بورسیه می شوند عملا کارمند منطقه آزاد قشم محسوب می‌شوند و تعهد می‎دهند که 10 سال و یا به بیان دیگر دو برابر دوران تحصیلی خود در سازمان خدمت کنند در مقابل تعهد آنها سازمان نیز متعهد می‏شود که به وظایف خود در این زمینه عمل کند.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه بنیه علمی سازمان باید افزایش یابد، بیان کرد: از آنجایی که منطقه آزاد قشم پروژه‎های مختلف اقتصادی اعم از هاب شدن در انرژی، تولید ماهی در قفس، اجرای روش تولید متراکم میگو، کشت گلخانه‎ای و چندین طرح دیگر در برنامه‎های خود دارد بنابراین به متخصصان در این زمینه نیز نیاز پیدا می‎کند بنابراین طرح بورسیه افراد می‎تواند به ما در زمینه تامین نیروی انسانی متبحر کمک کند.

وی در پایان گفت: این عزیزانی که توسط منطقه آزاد قشم بورسیه می‎شوند می‎توانند مدیران آینده این منطقه باشند بنابراین برنده اصلی این سرمایه‎گذاری، خود منطقه آزاد است.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.