| کد خبر: 135600 |

بازرس انجمن:

◄ رفتار هیئت‌مدیره سابق انجمن مهندسی دریایی غیرقانونی است

بازرس هیئت‌مدیره انجمن مهندسی دریایی رفتار هیئت مدیره سابق را غیر قانونی دانست.

تین نیوز

بازرس هیئت‌مدیره انجمن مهندسی دریایی رفتار هیئت مدیره سابق را غیر قانونی دانست.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حمید زراعتگر بازرس هیئت‌مدیره سابق انجمن مهندسی دریایی، دیروز در نامه‌ای که در 6 بند تنظیم شده بود، رسما اعلام کرد که « اتفاقات پس از مجمع عمومی مرداد 95 مبنی عدم اجازه استقرار هیئت‌مدیره منتخب، قانونی نبوده است.»

 

این نامه در حالی به معاون پژوهشی وزارت علوم، دبیر کمیسیون انجمن‌ها، هیئت‌مدیره سابق و هئیت‌مدیره منتخب رونوشت شده است، که با گذشت نزدیک به 11 ماه از برگزاری انتخابات مجمع، هیئت‌مدیره سابق به ریاست سیف اجازه استقرار هیئت‌مدیره منتخب را نداده است.

 

داستان انتخابات انجمن مهندسی دریایی در ماه‌های گذشته با سکوت خبری هیئت‌مدیره سابق روبرو شده است هرچند عباس نوبختی 9 خردادماه و در گفتگو با تین‌نیوز گفت: شخصا فکر می‌کنم که هئیت‌مدیره جدید مستقر خواهند شد.

 

این در حالی است که وزارت علوم پس از کش‌وقوس‌های فراوان 3 خردادماه در نامه‌ای صحت انتخابات را که در ادعای هیئت‌مدیره سابق مورد تردید قرار گرفته بود، تایید کرد تا دیگر بهانه‌ای در کار نباشد.

photo_2017-06-20_09-51-42

 

photo_2017-06-20_09-51-40

 

همه اینها اما خللی در اراده هیئت‌مدیره سابق برای ادامه همان مسیر ایجاد نکرد و آنها همچنان اجازه استقرار هیئت‌مدیره منتخب را ندادند.

 

واقعیت این است که این حجم از رفتار غیرقانونی، در علمی‌ترین انجمن مهندسی دریایی کشور، هیچ توجیهی جز فقدان اخلاق مدنی و دموکراتیک نداشته و ندارد. سکوت هیئت مدیره سابق و روند اتفاقات رخ‌داده، گمانه‌زنی‌های بسیاری را درباره چرایی این امر پیش کشید که در برخی از این قضاوت‌های عمومی حتی چهره‌ی وزارت علوم نیز مخدوش شد. 

 

از سوی دیگر انجمن مهندسی دریایی کشور به عنوان یکی موفق‌ترین انجمن‌های علمی کشور، به دلیل همین رفتارها چنان که بازرس هیئت‌مدیره سابق نیز در نامه خود آورده است:« به دلیل رفتارهای غیرحرفه‌ای بخش مهمی از اعتبار خود ر نزد جامعه دریایی از دست داده است.»

 

این‌همه چنگ‌زدن به یک ساختار قدرت و اصرار بر رفتارهای غیرحرفه‌ای و غیرقانونی با در نظر گرفتن اختیارات انجمن مهندسی شائبه سودجویی و سودای قدرت را به ذهن متبادر می‌کند. هرچند باید اذعان داشت که در سکوت هیئت‌مدیره سابق نمی‌توان قضاوتی جز غیرقانونی بودن داشت.

 

در هر حال و علی‌رغم همه این موارد، یک منبع آگاه اعلام کرد که عصر امروز 31 خردادماه جلسه‌ای در وزارت علوم برگزار خواهد شد که طی آن قرار است برای حضور تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره سابق در هیئت‌مدیره جدید به بحث و چانه‌زنی بنشینند. 

 

اگر چنین چیزی درست باشد، باید بیش از همیشه به حال جامعه دریایی و به ویژه انجمن مهندسی دریایی تاسف خورد که در تلاطم دیپلماتیک و اقتصادی این روزگار، فرصت‌های ما بر سر کدام سودا به باد می‌روند و البته باید ترسید از بدعتی که بی‌هیچ پنهان کاری بر رفتار غیرقانونی خود اصرار دارد. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    راستی چگونه است یک فرد ضد فرهنگی و خود خواه و خود محور میتواند در این کشور هم ضد اخلاق و ادب انسانی عمل کند و قانون گریز و ضایع کننده حق الناس باشد و همزمان با حمایت مقامات و نفوذ در تقریبا همه ارکان دریایی این کشور، چند پست دولتی و تعداد زیادی قرارداد دریایی نظامی اعم از سپاه و دفاع و غیر نظامی را عهده دار شود و به فرزندان این کشور در دانشگاه درس زندگی بدهد و تظاهر به دینداری و رفتار اسلامی هم بکند؟ و کسی هم دم بر نیاورد؟