| کد خبر: 131196 |

عفیفی پور اعلام کرد:

رونمایی از یک پروژه فناورانه در بندر شهید رجایی

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از اجرای از یک پروژه فناورانه در بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور، ترانستینر هوشمند توسط متخصصان ایرانی طراحی و راه اندازی شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" در این رابطه اظهار داشت: مفتخریم در سالی که به عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نامگذاری شده است، یکی از فناوارانه ترین پروژه های کشور را رونمایی کنیم. پروژه ای که موفقیت آن، راه را برای انجام کارهای مشابه، در زمینه تجهیزات استراتژیک بندری مانند ترانستینرها و گنتری کرین ها هموار کرده است.

 

وی با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در رقم خوردن این موفقیت، ادامه داد: در این پروژه با تکیه بر دانش بومی و توان نیروهای متخصص فارغ التحصیل دانشگاه های تراز اول ایران همچون صنعتی شریف، امیرکبیر و خواجه نصیر، سیستم DC ترانستینر فرسوده سامسونگ شش با طراحی جدید به سیستم AC تبدیل شد.

 

به گفته عفیفی پور، در این پروژه تمامی قسمت های الکتریکی ترانستینر تغییر کرده و حتی قسمت هایی از سازه دستگاه نظیر اتاق برق، جک ها، تابلو برق ها و سپرها نیز طراحی و ساخته شده است.

 

وی اورهال، رنگ آمیزی، تغییر سیستمDCبه AC و طراحی سامانه پردازشی هوشمند PLC برای اولین بار در ایران را به عنوان مهم ترین اقدامات این پروژه دانست و تصریح کرد: سامانه پردازنده دستگاه سیستمی کاملاً جامع، کاربرپسند و تصویری است که کار با دستگاه را برای اپراتور و نیروی فنی آسان و راحت می کند.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: پیش از این، نرم افزار پردازشی هوشمند PLC ترانسینرها در ایران از سازنده های بزرگ تجهیزات بندری خارجی خریداری می شد که در این پروژه با همت تیم طراح ایرانی، برنامه نویسی این نرم افزار ظرف مدت چهار ماه با موفقیت اجرا شد.

 

عفیفی پور اضافه کرد: سامانه پردازشی علاوه بر مدیریت هوشمند دستگاه، بازخوردهای کاملی از تمامی قطعات دستگاه نظیر ترمزها، کنتاکتورها، کنترل فازها، فیوزها، برکرها، درایوها، موتورها، فن ها، سیستم های ایمنی و غیره ارایه می دهد تا آسیب های ناخواسته احتمالی دستگاه به صفر برسد.

 

لازم به ذکر است، ترانستینر از جمله دستگاه‌‌هاى پیشرفته و تجهیزات استراتژیک در بنادر محسوب می شود که جابه‌جایی، صفافى و بارگیرى کانتینر به کامیون‌ها در  پایانه های کانتینر به‌وسیله آنها انجام مى‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.