| کد خبر: 129743 |

عفیفی پور خبر داد:

رونق عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی طی ماه نخست سال 96

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از افزایش 61 درصدی حجم جابجایی کانتینر در بزرگترین بندر تجاری کشور طی نخستین ماه سال جاری خبر داد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" با ارایه گزارشی از عملکرد یک ماهه بندر شهید رجایی طی فروردین سال 96، اظهار داشت: طی این مدت، در مجموع 6 میلیون و 235 هزار و 853 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 6 درصدی داشته است .

 

وی افزود: سهم عمده عملیات صورت گرفته در این بندر با رقم 4 میلیون و 257 هزار و 129 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی که رشد 24 درصدی در این بخش را شاهد بودیم و یک میلیون و 978 هزار و 724 تن فرآورده های نفتی نیز تخلیه و بارگیری شد.

 

صادرات 2.4 میلیون تن کالای غیرنفتی

عفیفی پور در ادامه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 2 میلیون و 420 هزار و 130 تن عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یک درصدی داشته است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ترانزیت بالغ بر 519 هزار تن کالای غیرنفتی طی فروردین ماه سال جاری  و رشد 40 درصدی این بخش از فعالیت های بندری سخن به میان آورد و گفت: طی این مدت، کابوتاژ یکهزار و 792 تن و همچنین واردات 865 هزار و 278 از اینگونه کالاها در بندر شهید رجایی به ثبت رسید.

 

رشد چشمگیر ترانشیپ

عفیفی پور اضافه کرد: طی مدت یاد شده و در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، 273 هزار و 662 تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر کشور ترانشیپ شد که نسبت به سال گذشته رشد 273 درصدی را شاهد بودیم.

 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 565 هزار و 931 تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، یک میلیون و 167 هزار و 788 تن از اینگونه کالاها، کابوتاژ و بالغ بر 245 هزارتن نیز از طریق این بندر وارد شد.

 

رونق کانتینری روی خط صعود

این مقام مسؤول از تخلیه و بارگیری 217 هزار و 879 TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری کشور سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیر 61 درصدی داشته است.

 

وی اضافه کرد: حجم عملیات صورت گرفته طی این مدت به ترتیب شامل 149 هزار و 444 TEU کانتینر پر و 68 هزار و 435  TEU کانتنیر خالی بوده است.

 

پذیرش 295 کشتی طی یک ماه

عفیفی پور در پایان به پهلوگیری 295 فروند انواع شناور طی ماه نخست سال 96 اشاره کرد و گفت:  254 فروند از این شناورها، بالای هزار تن و 41 فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.