| کد خبر: 271310 |

۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد

تاکنون در ۹۶ شهر، ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان در قالب های بافت فرسوده، تاریخی، سکونتگاه و هم پوشانی ها شناسایی شده است.

تین نیوز

تاکنون در ۹۶ شهر، ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان در قالب های بافت فرسوده، تاریخی، سکونتگاه و هم پوشانی ها شناسایی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون برای اولین بار در کشور در مجموع از ۹۶ شهر دارای محلات هدف، طرح بسته های تشویقی بومی علاوه بر بسته تشویقی ۱۹ بندی وزارت راه و شهرسازی برای ۹۲ شهر بصورت خاص با محوریت اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل، شهرداری های سطح استان و معاونت شهرسازی و معماری اداره کل با راهبری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، در کمیسیون ماده ۵ استان به تصویب رسید و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان در حال اجراست.

داعی اظهار کرد: انتظار می رود نرخ نوسازی در بافت های فرسوده و ناکارآمد این شهرها به دلیل وجود مشوق های کالبدی به همراه سایر مشوق های مالی و اداری، افزایش یابد.

وی تدقیق محدوده های هدف بازآفرینی را از دیگر اقدام های این اداره کل در سال جاری برشمرد و گفت: محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد.

انتشار اینفوگرافی بسته های تشویقی بومی هر شهر از هفته آینده

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با بیان این که شرکت بازآفرینی شهری ایران به دلیل داشتن رویکرد مردمی سازی تجربه مشارکت مردمی را دارد و در این مسیر نوپا نیست و می توانیم به عنوان پیشرو در این مسیر ثابت قدم باشیم.

سمانه نصرالهی اعلام کرد مردمی سازی سه عنصر اصلی دارد، وی در این باره توضیح داد: ساکنان و مالکان واحدهای فرسوده، سازنده ها و حلقه های میانی سه رکن اصلی مردمی سازی هستند و این نکته را باید مد نظر داشت که در این رویکرد کار باید توسط خود مردم و برای مردم انجام شود.

نصرالهی با اشاره به این که در حال حاضر در ۹۶ شهر استان و بینالود محدوده های هدف بافت های فرسوده شناسایی و بر روی سامانه ستاد ملی بارگذاری شده است امکان ساخت و ساز و استفاده از تسهیلات بازآفرینی شهری برای کلیه ساکنین و مالکین بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری مهیا می باشد.

وی عنوان کرد:  بسترسازی، تسهیل گری (تکمیل و تدوین بسته های تشویقی) رفع موانع و بهبود دهنده بودن چهار نقش مهم شرکت در راستای نوسازی مسکن در بافت های فرسوده محسوب می شود.

نصرالهی در پایان با تاکید بر اهمیت و تاثیر اطلاع رسانی مردمی، از کلیه فعالان محلات خواست تا هم راستا با ادارات و سازمان ها با اطلاع رسانی میدانی، تخفیفات و تسهیلات مصوب شده را به آگاهی ساکنان محلات هدف برسانند.

وی اعلام کرد: با توجه به تهیه اینفوگرافی تسهیلات مصوب ویژه هر شهر از انتشار داده ها در فضای مجازی از هفته آینده خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.