| کد خبر: 270587 |

افزون بر ۲۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال طرح توسط شرکت فرودگاه های خراسان رضوی اجرا شد

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۳ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال طرح در سال گذشته (۱۴۰۲)توسط این اداره کل اجرا شد که بهره برداری از فرودگاه گناباد از مهمترین آنها بود.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۳ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال طرح در سال گذشته (۱۴۰۲)توسط این اداره کل اجرا شد که بهره برداری از فرودگاه گناباد از مهمترین آنها بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمود امانی بنی افزود: فرودگاه شهدای گناباد سال گذشته پس از سه دهه افتتاح و بهره برداری شد و اکنون نشست و برخاست پروازها در این فرودگاه انجام می شود.

امانی بنی اضافه کرد: در این سه دهه سالهایی بوده که کاری انجام نشده اما در سالهای اخیر اقدامات خوبی انجام شد و سرانجام این فرودگاه با ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد و در سال جاری نیز بخش بعدی این پروژه برای سرویس دهی بیشتر به مسافران اجرا می شود.

اجرای طرح توسعه فرودگاه مشهد

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: در فرودگاه مشهد نیز طرح های مهمی اجرا شد که طرح توسعه فرودگاه از آن جمله است.

امانی افزود: با بهره برداری از طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد ۲۰ هزار مترمربع به فضای این ترمینال افزوده شد و گستره آن به ۵۷ هزار مترمربع رسید.

وی اضافه کرد: این طرح با رویکرد افزایش کیفیت خدمات دهی به زائران و مسافران با ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا شد.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: طرح توسعه فرودگاه مشهد ( پارکینگ) با مساحت ۸۰ هزار متر مربع از دیگر پروژه هاست که با اجرای آن ۱۵ موقعیت جدید برای پارک هواپیما با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال افزوده شد.

امانی افزود: نصب سه دستگاه پل اتصال به هواپیما (ایربریج) در راستای افزایش کیفیت خدمات رسانی به مسافران و زائران امام رضا (ع) طرح دیگری بود که با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال در ترمینال داخلی فرودگاه مشهد به سرانجام رسید.

وی اظهار کرد: سامانه قدیمی کمک ناوبری آی.ال.اس این فرودگاه نیز پس از ۲۶ سال فعالیت، خاموش و سامانه جدید با اعتبار ۶۰۰ میلیارد نصب شد.

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: بهسازی باند و بهسازی محل یخ زدایی با بهترین اقدامات و به روزترین فناوری نیز از دیگر اقدامات اجرایی شده در سال گذشته است.

امانی افزود: در زمان شیوع کرونا افت پروازی ۹۰ درصدی در فرودگاه مشهد رخ داد اما در سال گذشته رکورد ۲۰۱ پرواز در روز نیز ثبت شد و امید است از لحاظ کمی و کیفی بتوانیم بهترین خدمات را به زائران امام رضا (ع) ارائه دهیم.

توسعه ترمینال فرودگاه سبزوار

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی با بیان این که فرودگاه سبزوار نیز از فرودگاه های تحت حاکمیت قوه مجریه در استان است افزود: سال گذشته طرح بهسازی محوطه این فرودگاه انجام شد .

امانی اضافه کرد: به جز هزینه خرید تجهیزات و ماشین آلات، ۲۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی محوطه این فرودگاه هزینه شده است و در سال ١۴٠٣ نیز توسعه ترمینال فرودگاه عملیاتی می شود.

وی ادامه داد:این فرودگاه جایگزین برای فرودگاه مشهد است و تلاش می شود تا امکانات رفاهی برای مسافران داشته باشد.

سبزوار، پس از مشهد، دومین فرودگاه فعال استان خراسان رضوی را دارد که با گستره ۳۲۸ هکتار در فاصله هشت کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار دارد.

فرودگاه شهدای سبزوار، که از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده است، به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شناخته می شود و برخی از پروازهای مشهد در صورت بروز شرایط نامساعد جوی در مرکز استان خراسان رضوی، در سبزوار فرود می آیند.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی افزود: فرودگاه های گناباد و سبزوار از فرودگاه های پرهزینه است، اما دولت صرفه اقتصادی در نظر نمی گیرد و رفاه مردم را درنظر دارد.

امانی ادامه داد: همچنین این ۲ فرودگاه در غرب و جنوب استان در حوادث غیرمترقبه می توانند خدمات ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی با همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مشروح هر یک از ۱۰ اقدام مهم و کلیدی عمرانی استان در سال ۱۴۰۲ را در گفتگو با مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط و سایر دست اندرکاران ذیربط تولید و امروز یک اقدام در حوزه فرودگاهها را منتشر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.