| کد خبر: 268084 |

پروازهای فرودگاه گناباد به زودی از سر گرفته می شود

فرماندار گناباد گفت: با پیگیری های صورت گرفته پروازهای فرودگاه گناباد به زودی از سر گرفته خواهد شد.

تین نیوز

رضا نصیری با اشاره به از سر گیری پروازها در فرودگاه گناباد اظهار کرد: طی چند روز آینده با خرید امکانات هندلینگ به زودی پروازهای فرودگاه گناباد از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نصیری عنوان کرد: هرچند طبق قانون امکانات پای پروازی برعهده شرکت های هواپیمایی است ولی برای شرکت هواپیمایی توجیه و صرفه اقتصادی نداشت تا برای یک یا دو پرواز میلیاردها تومان برای امکانات هندلینگ در گناباد هزینه کند.

فرماندار گناباد تصریح کرد: برخی از امکانات با کمک خیرین خریداری شده و آقای استاندار هم از محل اعتبارات ملی ۱۰ میلیارد تومان چند روز قبل برای خرید امکانات هندلینگ فرودگاه شهدای گناباد دستور داده اند.

وی با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته به زودی پروازهای فرودگاه گناباد از سر گرفته خواهد شد، افزود: فرودگاه شهدای گناباد پس از گذشت ۳۰ سال در دولت سیزدهم تکمیل و به بهره برداری رسید.

نصیری اظهار کرد: بر اساس آنچه اعلام شده ۲۶ پرواز ورودی و خروجی از فرودگاه شهدای گناباد از ۱۰ مهرماه تا ۲۳ دی ماه امسال انجام شده که در این بازه زمانی حدود ۳۰۰۰ مسافر از طریق فرودگاه گناباد جابه جا شدند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم استان های خراسان رضوی و جنوبی استقبال بسیار خوبی از این فرودگاه داشته اند، افزود: فرودگاه گناباد هیچ گونه مشکل زیرساختی برای برقراری پرواز ندارد.

فرماندار گناباد با بیان اینکه فرودگاه شهدای گناباد در زمینی به مساحت ۳۸۰ هکتار با طول باند ۲۷۰۰ متر با استانداردها و کیفیت عالی و ترمینالی به طول ۱۷۰۰ متر افتتاح شده است، افزود: فرودگاه گناباد حدود ۱۰ شهرستان را پوشش می دهد.

در نخستین پرواز بعد از افتتاح رسمی فرودگاه گناباد هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی وارش با ظرفیت ۱۵۰ نفر در ساعت ۱۲:۱۷ دقیقه ظهر سه شنبه (۱۱ مهرماه) مسافران را از مقصد تهران به گناباد منتقل کرد و در ساعت ۱۳:۴۰ در فرودگاه این شهرستان به زمین نشست. 

فرودگاه شهدای گناباد که از آغاز عملیات احداث آن حدود ۳۰ سال می گذرد با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی خردادماه امسال به عنوان چهارمین فرودگاه خراسان رضوی افتتاح و به بهره برداری رسید. فرودگاه گناباد تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.