| کد خبر: 260645 |

بینالود خراسان رضوی صاحب قطار حومه‌ ای می‌ شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: مطالعات طرح ایجاد قطار حومه ای بینالود پایان یافته و مسیر آن هم مشخص شده است و کار تملک زمین برای ایجاد ریل سال آینده انجام می شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: مطالعات طرح ایجاد قطار حومه ای بینالود پایان یافته و مسیر آن هم مشخص شده است و کار تملک زمین برای ایجاد ریل سال آینده انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا یزدانی روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در مشهد  افزود: مقرر شده از آنجا که راه آهن سراسری کشور از محدوده حریم شهر بینالود می گذرد، خط آنتنی برای این قطار گرفته شود که "ریل باز" بوده و قابلیت اتصال به طول هفت کیلومتر را به راه آهن سراسری دارد.

وی تلاش دولت برای افزایش امکانات در شهر بینالود را اولویت کار شرکت عمران دانست و ادامه داد: وضعیت این شهر به لحاظ رفاهی و امکانات شهری متفاوت از سالهای قبل شده است و تعداد خانه های مسکونی که مردم در آن اقامت دارند، بیشتر و از تعداد خانه های خالی کاسته شده است، هم اکنون در ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی که طی سالهای اخیر در قالب طرح مسکن مهر ساخته شده بود خانوارها ساکن شده اند و برآوردها نشان می دهد شهر جدید بینالود افزون بر ۹ هزار نفر جمعیت دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: مهمترین اقدام دولت سیزدهم در این شهر تغییراتی بود که در نحوه واگذاری واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان به وجود آمد و در این راستا به منظور کاهش تراکم، اقدامات لازم طی دو مرحله انجام گرفت ابتدا قرار بود که خانه های این طرح به صورت ۲ واحدی ساخته شود اما بعدا ساخت خانه ها به ویلایی و یک واحده تغییر یافت.

یزدانی افزود: هم اینک ۱۵۴ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بینالود اختصاص یافته است که ظرفیت ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در آن وجود دارد و تاکنون قرعه کشی برای واگذاری زمین در قالب هزار واحد مسکونی انجام گرفته و آماده سازی زمین ها شروع شده است و در مجموع ۲ پیمانکار، ساخت ۳۴۰ واحد مسکونی را در دست اجرا دارند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۵۰۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت به شهر جدید بینالود معرفی شده اند که قرعه کشی زمین برای ساخت واحدهای مسکونی این طرح به تعداد ۱۰۵ واحد انجام شده است و باقی آن نیز طی هفته آینده انجام می گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود اظهار امیدواری کرد با پیگیریهای استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی یکی از مهمترین چالشهای این شهر یعنی فاصله زیاد آن با شهر مشهد برطرف شود.

یزدانی افزود: با سرعت گرفتن ساخت طرح آزادراه حرم تا حرم دوری شهر جدید بینالود تا مشهد برطرف شده و این فاصله به ۳۵ کیلومتر کاهش می یابد.

هم اینک تعداد واحدهای مسکونی داخل شهر جدید بینالود سه هزار و ۷۰۰ واحد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر 3 0

    اینم یه طرح برای فروش زمین های هست که به نام مردم هست ودرآمدش برای دولت هست.راست میگین قطار گلبهار رو بعد دوازده سال قول ووعده ووعید توخالی درست کنین.بعدش الکی قول بدین.فقط بفکر جیب خودتون نباشین ملتو بیهوده آواره بیابون نکنین.چرا ملت بدبخت رو فیلم دارید.جان بچه هاتون مردم قول الکی ندین .بعد نگین بودجه نیست .وظیفه اداره راه و شهر سازیه.وهزارتا بهانه بنی اسراییلی.

  • ناشناس 0 0

    از سال ۹۲ قراره قطار شهری به بینالود بیاد
    الان ۱۰ سال هست هنوز کلنگ نخورده
    خواهشم اینه که حد اقل باری از روی دوش مردم کارگر بینالود بر نمیدارید
    لطفا دروغ و وعده الکی ندین یعنی شما بگین این چیز زیادی هست که مردم ازتون میخان

  • ناشناس 0 0

    تو رو خدا فقط وعده ندین به مردم شهر جدید بینالود، خسته شدیم بخدا عمرمو رفت داخل این مثلا شهر ،هیچ زیر ساخت نداره ،روستای اطراف بهتر شدن ولی این شهر جدید همینجور مونده، اگه با همین پول پشت کوه خونه زمین خریده بودیم بهتر رشد داشت، برای فروش که حرف میزنم همه فرار میکنند از شهر جدید بینالود میگن کو رشدکو امکانات