| کد خبر: 253706 |

یکنواختی راه های کویری، عمده ترین عامل تلفات بالای جاده ای

بیش از ۶۰ درصد تلفات جاده ای به دلیل واژگونی است و مهمترین علت آن نبود زیرساخت های گردشگری در جاده های استان است.

تین نیوز

استاندار و رئیس ستاد خدمات سفر استان سمنان از یکنواختی و کویری بودن محورهای استان به عنوان مهمترین عامل موثر در تصادفات و تلفات جاده ای در این استان نام برد.

به گزارش تین نیوز، محمدرضا هاشمی شامگاه ۲۴اسفند از آمادگی این استان برای اجرای طرح نوروزی خبر داد و اظهار کرد: محور تهران سمنان مشهد و آزادراه حرم تا حرم که بخش عمده آن در استان سمنان واقع شده از پرترددترین محورهای کشور و استان است و سالانه ۱۵ تا ۲۰ زائر از استان عبور می کنند.

وی از سمنان به عنوان بین الحرمین نام برد و افزود: افتخار استان سمنان این است که در مسیر زائران حضرت امام رضا(ع) قرار گرفته و توفیق خادمی و نوکری مردم و زائران آن حضرت برای ما فراهم است.

این مقام مسوول،بااشاره به قرار گرفتن استان سمنان در بین دو حرم حضرت معصومه (س) و حرم حضرت امام رضا(ع) اضافه کرد: همه دستگاه های انتظامی،امدادی و خدمت رسان آماده هستند تا مردم با آسودگی خاطر به سفر خود در استان ادامه دهند.

 هاشمی تصادفات جاده ای در مسیر ۶۵۰ کیلومتری از بزرگراه آقا علی بن موسی الرضا (ع)را یکی از چالش های اساسی استان برشمرد و گفت: بر اساس گزارشات پلیس راه شاهد برخی تصادفات هستیم که می طلبد همه دستگاه های امدادی و انتظامی با مشارکت یکدیگر با اهمیتی دو چندان برای حفظ جان مردم تلاش کنند.

 وی مدال خادمی به زائران آقا علی بن موسی الرضا(ع) را افتخار بزرگی برای مردم استان دانست و تاکید کرد: همه امکانات استان می بایست بسیج شود تا مسافران و زائران در امنیت جانی و مالی کامل سفر خود را در مسیرهای استان طی کنند.

 هاشمی یکی از دلایل اصلی تصادفات در جاده های استان را یکنواختی مسیر خواند و گفت: بیش از ۶۰ درصد تصادفات به دلیل واژگونی است و مهمترین علت آن نبود زیرساخت های گردشگری در جاده های استان است که با رفع این مشکل به طور قطع با کاهش تصادفات مواجه خواهیم شد.

استاندارد استان در به اقدامات و برنامه های فرمانده انتظامی استان در طول این مدت زمان کمی که وارد استان شده است، اشاره و افزود: از خدمات و زحمات تمامی کارکنان خدوم انتظامی استان تقدیر و تشکر می کنم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.