| کد خبر: 180126 |

◄ ایجاد اولین انجمن صنفی مراکز اسقاط، خودروهای فرسوده در کشور

اولین انجمن صنفی مراکز اسقاط، بازیافت و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کشور ایجاد شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، گفت: اولین مرکز اسقاط، بازیافت و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده توسط این اداره کل در سطح کشور ایجاد شد.

​به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری با اشاره به نقش مهم فعالیت مراکز اسقاط در کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت گفت: ایجاد این تشکل صنفی در راستای پیگیری حقوق صنفی و هماهنگی بیشتر بین مراکز ضروری بود.

وی هم‌چنین گفت: با هماهنگی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور و پیگیری‌های مراکز اسقاط و همکاران این اداره‌کل، اولین انجمن صنفی استانی مراکز اسقاط کشور در این استان تاسیس و راه‌اندازی شد.

نصری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تأسیس، فعالیت، نظارت و لغو پروانه مراکز اسقاط و بازیافت وسایل نقلیه فرسوده توسط ستاد گفت: این دستورالعمل علاوه بر این‌که چگونگی ورود و سرمایه‌گذاری در این صنعت را مشخص می‌‌کند، نحوه نظارت و کنترل دستگاه‌های مختلف را بیان می‌کند.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم‌چنین در خصوص رده‌بندی این مراکز تصریح کرد: درآینده شاهد نظم بیش‌تری در این خصوص خواهیم بود.

 ابراهیم نصری در پایان با اشاره به عدم استقبال واردکنندگان و تولیدکنندگان خودرو از گواهی اسقاط و رکود سرمایه این بخش در گواهی‌های اسقاط صادرشده ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی این صنعت، عدم وجود مکانیزم قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودروی فرسوده است.

 در حال حاضر 19 مرکز اسقاط در سطح استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.