| کد خبر: 179580 |

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی:

◄ تغییر، لازمه توسعه و امری اجتناب ناپذیر است

مشکلات پیش رو را خود رانندگان و مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل مدیریت کردند تا ما بتوانیم از این دچار سخت گذر کنیم.

تین نیوز

​مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با تأکید بر این‌که تغییرات لازمه توسعه و امری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: در بحث نوسازی ناوگان ما مشکل زیادی داریم و باید در این زمینه قدم‌هایی اساسی برداریم و این موضوع مستلزم کمک‌های دولتی است.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری با تبریک فرارسیدن این هفته به‌تمامی فعالان در عرصه حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری، اعم از دستگاهی انتظامی و قضایی و رانندگان و راهداران، افزود: تمامی مشکلات کنونی این حوزه مربوط به سال‌های 97 و 96 نیست، درست است که امسال مشکلات اقتصادی رخ داد، اما سبقه قبلی آن‌ها را نباید نا دید گرفت.

 نصری با اشاره به اتفاقاتی که در عرصه بازار کار، هزینه و کرایه‌ها افتاد، ادامه داد: مشکلات پیش رو را خود رانندگان و مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل مدیریت کردند تا ما بتوانیم از این دچار سخت گذر کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با تصریح اینکه صنف رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای، صنفی صبور و باگذشت است، بیان داشت: درحالی‌که قیمت خیلی از اقلام در طی سال جاری دو برابر شده است، اما فعالان این بخش علیرغم تمام مشکلاتی که وجود دارد، چنین افزایش قیمتی را در خدمات خود نداشتند.

وی با تأکید بر اینکه شرایط کنونی، شرایط بحرانی نیست، افزود: این دوران شرایطی خاص است که ما برای گذر از آن نیازمند بازنگری در قوانین و آیین‌نامه‌ها هستیم و باید به سمت کاربردی کردن آن‌ها پیش‌رویم.

نصری با اشاره به جلسه برگزارشده با حضور وزیر راه و شهرسازی، گفت: دستور ویژه‌ای برای پیگیری مشکلات صنف حمل‌ونقل داده شد و مقرر شد که کمیته‌ای راهبردی از تشکل‌ها و بخش‌های دولتی ذی‌ربط تشکیل شود و به‌صورت عملیاتی کار را پیش ببرند تا مشکلات در کمترین زمان مشکل مرتفع شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه باید در تدوین قوانین، ضوابط و آیین‌نامه‌های حوزه حمل‌ونقل، نظر فعالان این عرصه را نیز جویا شد، افزود: برخی قوانین با رفع مشکلات این حوزه در تضاد است و کاری هم نمی‌توان کرد.

وی اذعان کرد: در هشت ماه گذشته مدیریت مقام عالی استان و دستگاه‌های ذی‌ربط، با کمترین هزینه کار را پیش برد و دلیل آن‌هم مدیریت موضوع در داخل استان بود.

 وی در خصوص حوزه راهداری نیز گفت: راه خوب و ایمن می‌تواند هزینه‌های بخش حمل‌ونقل جاده‌ای را کم کند و در طی دو سال گذشته هزینه‌های راهداری چندین برابر افزایش داشته است، علیرغم این افزایش هزینه‌ها، باید مدیریت جاده‌ها را نیز انجام داد و از طرفی ایمنی جاده‌ها اولویت اول ماست و از همین روی دستگاه‌های بالادستی این اجازه را به ما بدهند که براساس اولویت‌بندی که خودمان انجام داده‌ایم، منابعمان را صرف کنیم. همچنین در این مراسم از تعدادی از شرکت‌های حمل‌ونقل نمونه، خبرنگاران نمونه و فعال در حوزه حمل‌ونقل و راهداری و همچنین رانندگان و راهداران نمونه، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.