| کد خبر: 179312 |

◄ افزایش سه برابری هزینه‌های نگهداری و تامین ایمنی راه‌های خراسان رضوی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی همزمان با 26 آذر 'روز ملی حمل و نقل' در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت این حوزه و مشکلات رانندگان پرداخت.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، گفت: 32 هزار کیلومتر راه هم‌سنگ در خراسان رضوی وجود دارد و 56 هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه امور راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آن مشغول کار هستند. کل سرمایه‌گذاری صورت گرفت در این حوزه نیز 15 هزار و 600 میلیارد تومان است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری همچنین به تهیه نقشه‌ای.جی.آی.اسی از جاده‌ها و مشخص کردن نقاط پر تصادف اشاره و بیان کرد: بر این اساس 147 نقطه پر تصادف در طول 20 هزار و 575 کیلومتر راه بین‌شهری و روستایی خراسان رضوی مشخص و برای 60 نقطه اولویت اصلاح در نظر گرفته شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: امسال اصلاح کامل 21 نقطه در دست اقدام است و تاکنون 11 نقطه به‌طور کامل رفع نقص شده اند. بقیه نقاط نیز تا آخر سال به شرط دریافت بودجه اصلاح می‌شوند.

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل

وی همچنین به افزایش سه برابری هزینه‌های نگهداری و تامین ایمنی راه‌ها اشاره و بیان کرد: 85 درصد بودجه استانی و 33 درصد اعتبارات ملی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی امسال تاکنون تخصیص پیداکرده یعنی تاکنون 173 میلیارد تومان بودجه دریافت شده است.

نصری عمر ناوگان حمل‌ونقل مسافر و باری خراسان رضوی را به ترتیب 12 و 18.4 سال اعلام و بیان کرد: جوان بودن این ناوگان در افزایش بازده و کاهش تصادفات نقش بسیار زیادی دارد لذا طی هشت ماه گذشته 568 دستگاه ناوگان سواری، اتوبوس و باری حمل‌ونقل جاده‌ای در سطح این استان نوسازی شد. این رقم پارسال 976 دستگاه بود.

کاهش هشت‌درصدی تصادفات جاده‌ای

وی در ادامه به کاهش تصادفات جاده‌ای ظرف سالهای اخیر اشاره و بیان کرد: تداوم این روند کاهشی از سال 1395 همچنان ادامه دارد به‌طوری‌که طی هشت ماه گذشته امسال شمار گشته شدگان در تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد کمتر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی به افزایش 11 و 18 درصدی صادرات و ترانزیت ورودی کالا از پایانه‌های مرزی استان نیز اشاره و بیان کرد: طی همین مدت واردات و ترنزیت خروجی خراسان نیز به ترتیب 21 و 26 درصد کمتر شد.

وی به افزایش چهاردرصدی حجم حمل بار داخلی در استان هم اشاره و بیان کرد: 20 هزار و 138 تن بار در این مدت در سطح خراسان رضوی با فعالیت پنج هزار و 300 ناوگان حمل بار جابه‌جاشده است.

 ناوگان باری بیشتر از تقاضا

نصری همچنین گفت: هم‌اکنون تعداد ناوگان باری موجود در خراسان رضوی 40 درصد بیشتر تقاضای حمل بار استان است. همین موضوع علاوه بر مشکلاتی که رانندگان بابت گرانی لوازم یدکی و مطالبات صنفی دارند، بر تنگناهای این صنف افزوده است.

وی افزود: برای رفع مشکلات این صنف طی سه ماه اخیر 15 هزار حلقه لاستیک با نرخ ارز 42 هزار ریالی تامین و بین رانندگان در توزیع‌شده اما باید توجه داشت که نیاز ماهانه خراسان رضوی 22 هزار حلقه لاستیک است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: یکی از خواسته‌های رانندگان محاسبه نرخ کرایه حمل بار بر اساس تن کیلومتر است که مقرر شد از ابتدای دی‌ماه جاری این موضوع اجرایی شود. بر این اساس حدود سه هزار مسیر در خراسان رضوی باید برای هشت نوع وسیله نقلیه و هشت نوع بار نرخگذاری شود.

تعطیلی شرکتهای متخلف

وی در ادامه گفت: امسال تاکنون به تخلفات 210 شرکت حمل‌ونقل در خراسان رضوی رسیدگی و علاوه بر جریمه و تذکر منجر به تعطیلی 18 شرکت متخلف شد. عمده تخلفات این شرکتها پرداخت کمیسیون رانندگان و حمل بار اضافی بوده است.

نصری افزود: این در حالی است که پارسال به تخلفات 82 شرکت رسیدگی شد و تنها چهار شرکت تعطیل شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.