| کد خبر: 230862 |

حسن روحانی در جلسه هیات دولت:

مگر صندلی ریاست جمهوری چقدر می ارزد که بخاطرش دروغ بگویید؟

رئیس‌جمهور گفت:برخی، واقعیت ها را نمی‌بینند و سیاه‌نمایی می‌کنند، فکر می‌کنند با سیاه نمایی چهره دولت، نظام سفید نمایی می‌شود.

تین نیوز

رئیس‌جمهور گفت:برخی، واقعیت ها را نمی‌بینند و سیاه‌نمایی می‌کنند، فکر می‌کنند با سیاه نمایی چهره دولت، نظام سفید نمایی می‌شود.

به گزارش تین نیوز، حسن روحانی، رئیس جمهور صبح امروز در جلسه هیأت دولت اظهار کرد: سیاه نمایی و سفیدنمایی را کنار بگذارید و واقع نمایی کنید. اینجا وظیفه سنگینی بر دوش رسانه ها و دولت است تا این مسائل را نشان دهند به خصوص در این ایام که ایام انتخابات است و تهمت ها و تخریب ها چند برابر می شود، باید واقعیت ها را برای مردم بیان کنیم.

مهم ترین اظهارات رییس جمهوری:

خدا لعنت کند کسانی را که تندروی را راه انداختند؛ تا روزی که تندرویی وجود دارد همین است. راهی جز اعتدال و میانه‌روی نداریم. اگر راست می گویید که امت پیامبر هستیم باید امت وسط باشیم. شما را با تهمت و حرف های ناروا خسته نکنند ما در پیش خداوند عذر نداریم که یک روز کار نکنیم بگوییم این همه به ما فحاشی کردند و اذیت کردند.

وظیفه ما عمل است همه اینها روزی مشخص می شود. هیچ تردید ندارم که در تاریخ آینده روشن می شود که آدم‌های پاکی که در راه خدا جهاد و تلاش کردند، جهاد آنها گم نمی‌شود در تاریخ ماندگار می‌ماند. این حرف‌های باطل روی آب است که می رود. واقعیت آن آب واقعی است که برای همیشه می ماند.

امروز با سه جبهه روبرو هستیم، ما در یک جنگی هستیم که سه ضلع دارد و از هر طرف به ما هجمه می شود و ما باید حداقل با این سه ضلع بجنگیم. ما در مثلثی قرار گرفتیم که سه ضلع آن ما باید مبارزه و مقاومت و ایستادگی کنیم. یک ضلع آن تحریم است. تحریم من نمی‌دانم آنها چه می گویند و حرف بعضی‌ها چیست و من نتوانستم در این هشت سال بفهمم که آنها چه می گویند انشاءآلله که می خواهند حرف درست بزنند و بلد نیستند. 

 

تحریم یعنی حق مردم را خوردن، ظلم مستقیم به فقیرترین افراد جامعه، ظلم به آن بیماری که دارو ندارد یا ناچار است که گران بخرد، ظلم به قشر مستضعفی که به مغازه می رود و می‌خواهد غذاهای روزمره و نان شب خود را بخرد اما ناچار است با قیمت گران بخرد. تحریم یعنی جنسی که می‌خواهیم از خارج بخریم و وارد کنیم  ۲۰ درصد اضافه می‌دهیم آنها پیش خدا و در تاریخ جواب بدهند.

وضعیتی که ما امروز در جامعه مشاهده می‌کنیم خدا را شکر می‌کنم. در این سه سال و نیم ملت ما با صبر، مقاومت، ایمان و ایثار ایستادگی کرد، رهبر معظم انقلاب هم ما را حمایت و هدایت کرد و ما امروز این صبر و مقاومت را در وین می‌بینیم.

وقتی من مذاکرات روزانه وین را می‌خوانم، مشاهده می‌کنم که این دیوار بلند تحریم هر روز یک تکه‌اش پایین می‌ریزد و خراب می‌شود و اگر همه دست به دست هم بدهیم در یک زمان کوتاهی برچیده می‌شود. حالا ما می‌خواهیم با بولدوزر این دیوار را جمع کنیم، برخی‌ها می‌گویند نه با فرغون و بیل این کار را انجام دهید، اشکالی ندارد ما این کار را با فرغون و بیل انجام می‌دهیم، کمی دیرتر به نتیجه می‌رسیم. بگذارید تمام شود، بگذارید این تحریم کنار برود.

افتخاری که دولت یازدهم و دوازدهم به دست آورده این بود که سال‌ها ایران‌هراسی را که در دل افکار مردم جهان جا انداخته بودند، ما این ایران‌هراسی را شکستیم. ما به دنیا گفتیم، ایران اهل منطق و مذاکره است و به عهد خود وفادار است. امروز دیگر هیچ‌کس ایران‌هراسی‌اش نمی‌گیرد، ایرانی که می‌آید پای مذاکره می‌نشیند با قدرت‌های جهان توافق می‌کند، ایرانی که به عهده خود عمل می‌کند و عهدش را زیر پا نمی‌گذارد و طرف مقابل است که این کار غلط را انجام می‌دهد و از عهد خود فرار می‌کند.

آنهایی که می‌دانند، متوجه می‌شوند من چه می‌گویم، کسی که تحت فصل هفت شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد یعنی در مرز جنگ و در مرز خطر است، ما کشور را از فصل ۷ درآوردیم آیا این را هم شک دارید؟ قطعنامه‌هایی که با قطعنامه ۲۲۳۱ لغو شد، آیا این را هم نمی‌دانید؟

تحریم ظلم است؛ در این ۸ سال نفهمیدم حرف بعضی‌ها درمورد تحریم چیست؟ ککشان هم نمی‌گزد که ما در جنگ اقتصادی هستیم؛ مگر نمی‌بینید بمباران را؟

در حق الناس گویی خداوند هم اراده‌اش آن است که دخالتی نکند که این موضوع طبق روایت‌هاست و فردی که صاحب حق است باید بگذرد. برخی، واقعیت ها را نمی بینند و سیاه نمایی می کنند، فکر می کنند با سیاه نمایی چهره دولت، نظام سفید نمایی می شود.

 

مگر یک انتخابات چقدر ارزش دارد و مگر بالا و پایین شدن قدرت چقدر ارزش دارد و یک مقام، حقوق، جایگاه، میز و صندلی چقدر ارزش دارد که به خاطر آن دروغ بگوییم و تهمت بزنیم و حیثیت افراد برده شود؟

همه ما می‌دانیم از دید اخلاق اسلامی غیبت در برخی روایات از 70 زنا گناهی بالاتر دارد و دروغ گناهی بزرگ محسوب می‌شود و حتی پیغمبر گرامی اسلامی می‌فرمایند آزمایش ما با نماز، حج و روزه نیست، بلکه به صداقت گفتار و راستگویی در زبان است و اگر در کلام‌مان صداقت و امانتداری داشته باشیم مسلمان واقعی محسوب می‌شویم.

در ایام انتخابات، سیاه نمایی و تهمت ها چند برابر می شود، دست از این کار برداریم و  واقعیت ها را ببینیم. همه دست به دست هم دهیم و کاری کنیم مردم پای صندوق آرا بیایند، اولویت اول نظام و کشور انتخابات پرشور است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.