| کد خبر: 190186 |

پیشنهاد ظریف پس از وقوع حادثه برای نفتکش‌های ژاپنی

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با مشکوک توصیف کردن حادثه برای نفتکش‌های مرتبط با ژاپن در خلیج عمان، گفت اجرای طرح ایران برای مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای امری ضروری است.

تین نیوز

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با مشکوک توصیف کردن حادثه برای نفتکش‌های مرتبط با ژاپن در خلیج عمان، گفت اجرای طرح ایران برای مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای امری ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حادثه امروز (پنجشنبه) برای دو نفتکش در خلیج عمان را مشکوک توصیف کرد.

ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «در حالی که آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن در حال ملاقات با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی بود، گزارش‌هایی از حملاتی به نفکتش‌های مرتبط با ژاپن منتشر شد».

وی با «مشکوک» توصیف کردن حادثه‌ای که امروز برای نفتکش‌های ژاپنی در خلیج عمان اتفاق افتاد، افزود: «طرح پیشنهادی ایران برای تشکیل «مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای» امری ضروری است».

صبح امروز بود که منابع محلی از وقوع انفجار در دو نفتکش هنگام عبور از خلیج عمان خبر دادند. در گزارش‌های متعاقب مشخص شد که این دو نفتکش متعلق به ژاپن بوده و در حال حمل متانول و اتانول از مبدأهای عربستان سعودی و امارات عربی متحده به سنگاپور و تایوان بودند.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره وقوع حادثه آتش‌سوزی برای نفتکش‌های تجاری که همزمان با سفر نخست‌وزیر این کشور به ایران بود ابراز نگرانی کرد.

سیدعباس موسوی . سخنگوی وزارت خارجه

 

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این باره در صفحه توئیتر رسمی‌اش نوشت: از بروز حوادث مشکوک امروز برای نفتکش‌های تجاری مرتبط با ژاپن همزمان با دیدار نخست وزیر آن کشور با رهبر انقلاب ابراز نگرانی کرده و آن را خلاف جهت گیری‌ها و تلاش‌های منطقه‌ای و فرامنطقه برای کاهش تنش‌ها و آرامش در منطقه می‌دانیم. ایران از همکاری و گفت‌وگو در منطقه حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین از حمله به دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام در دریای عمان خبر داد. دو نفتکش سنگاپوری و نروژی صبح امروز (پنج‌شنبه) در آب‌های خلیج عمان دچار حادثه شده و در پی آن انفجارها و آتش سوزی‌هایی در این دو نفتکش رخ داد. بعد از این حادثه کادر این دو نفتکش تخلیه شدند.

کادرهای دو نفتکش بعد از آتش‌سوزی در آنها تخلیه شدند. نفتکش اول "فرونت آلتیر" وابسته به شرکت نروژی "فرونتلاین" و نفتکش دوم به اسم "کوکوکا کریجس" وابسته به شرکت "بی اس ام شیپ" سنگاپور است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.