| کد خبر: 180520 |

پس لرزه‌ها در کرمانشاه ادامه دارد

◄ داریوش نصر: وضعیت راه‌ها در کرمانشاه عادی است

کلیه مسیرها باز است و عملیات امداد و نجات نیز به دلیل باز بودن مسیرها و جاده‌های اصلی و فرعی به‌راحتی انجام‌شده است.

تین نیوز

 به دنبال زلزله 5.9 ریشتری عصر روز گذشته، غرب استان کرمانشاه هم‌چنان می‌لرزد.

داریوش نصر مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری در گفت‌و گو با خبرنگار تین‌نیوز خبر داد که در پی حادثه زلزله روز گذشته در استان کرمانشاه و در شهرستان گیلانغرب هیچ نوع گزارشی در خصوص ریزش کوه یا بسته‌بودن راه‌ها نداشته‌ایم.

او وضعیت راه‌ها و جاده‌های استان را عادی توصیف کرد و گفت: کلیه مسیرها باز است و عملیات امداد و نجات نیز به دلیل باز بودن مسیرها و جاده‌های اصلی و فرعی به‌راحتی انجام‌شده است.

زلزله 5.9 ریشتری عصر دیروز شهرستان گیلانغرب را لرزاند.

این زلزله ساعت 17 و یازده دقیقه روز(16 دی) در عمق 10 کیلومتری زمین در  23 کیلومتری گیلانغرب رخ داد.

بااین‌حال به دنبال زلزله 5.9 ریشتری عصر روز گذشته، غرب استان کرمانشاه هم‌چنان می‌لرزد.

بامداد و صبح امروز سومار و گیلانغرب در استان کرمانشاه، پنج پس‌لرزه را احساس کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه شب گذشته گفته است: زلزله 5.9 ریشتری گیلانغرب، تا این لحظه خسارت جانی و مالی نداشته است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان گیلانغرب، دقایقی پیش گفته است: در پی زلزله 5.9 ریشتری  عصر دیروز در شهرستان گیلانغرب بلافاصله جلسه مدیریت بحران در این شهرستان تشکیل شد.

عباسی افزود: دو تیم ارزیاب جمعاً هشت نفر برای بررسی به مسیر 15 کیلومتری گیلانغرب اعزام کرده‌ایم و تا این لحظه گزارشی به‌جز گل‌آلود بود آب شرب مخابره نشده است؛ وضعیت آب تصفیه‌خانه شهرستان گیلانغرب نیز در دست بررسی است.

فرماندار گیلانغرب نیز گفته است : در حال حاضر 21 نفر در این شهرستان مصدوم شده و به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. همه این مصدومان به‌صورت سرپایی در حال درمان هستند و خوشبختانه به هیچ فردی آسیب جدی تا این لحظه نرسیده است.

محمودیان در خصوص خسارات این زمین لرزه گفته است: به هیچ یک از ساختمان‌ها آسیب جدی نرسیده و واحد تخریبی نداشته‌ایم، چند ساختمان به‌صورت جزیی آسیب دیده‌اند که آن هم مسئله جدی نیست.

بنا بر اخبار واصله 8 نفر در قصرشیرین و 2 تن دیگر در سرپل زخمی شده‌اند، از این رو مجموعاً تا این لحظه تعداد مصدومان به 31 نفر رسیده است.

البته این آمار افزایش 11 نفری داشته و رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگویی عنوان کرده که در حال حاضر مصدومان به 75 تن رسیده اند. بنابر صحبت‌های مطرح شده اکثر مصدومان به دلیل فرار از زلزله دچار مصدومیت شده‌اند.

اخرین زلزله‌ای که کرمانشاه را لرزاند در ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه (۴ آذر) در حوالی سرپل ذهاب در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز نصر پیش‌تر در مصاحبه با خبرنگار تین نیوز در خصوص میزان خسارت وارده به راه‌های استان کرمانشاه گفته بود: 3.2  دهم از راه‌های کشور در بین سی استان در کرمانشاه قرار دارد و از اولین زلزله کرمانشاه در سال گذشته تا زلزله 5.9 ریشتری 6 شهریور در غرب کشور چیزی حدود 83 میلیارد تومان خسارت به راه ابنیه و جاده‌های استان واردشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.