| کد خبر: 256128 |

تقویت زیرساخت های حمل ونقل، عاملی برای کاهش استفاده شهروندان از خودروهای شخصی

راه اندازی خطوط مترو، تقویت، نوسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در شهرهای مختلف از گزینه های منطقی برای تشویق و ایجاد انگیزه در شهروندان برای استفاده کمتر از خودروی شخصی در سفرهای درون شهری است، این موضوع در کاهش آلودگی و ترافیک شهرها نیز بسیار تأثیرگذار است.

تین نیوز

راه اندازی خطوط مترو، تقویت، نوسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در شهرهای مختلف از گزینه های منطقی برای تشویق و ایجاد انگیزه در شهروندان برای استفاده کمتر از خودروی شخصی در سفرهای درون شهری است، این موضوع در کاهش آلودگی و ترافیک شهرها نیز بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا،  تقویت زیرساخت های حمل ونقل عمومی عامل مهمی برای مدرن کردن جامعه شهری است؛ اهمیت این شبکه در ساختار اجتماعی اقتصادی جوامع امروز زیربنای توسعه پایدار هر جامعه می داند از این رو در برنامه ریزی حمل ونقل سعی می شود با شاخص های توسعه پایدار سازگاری بیشتری داشته باشد.

تلاش مدیریت شهری پایتخت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی

علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره جزئیات واردات اتوبوس های خارجی به پایتخت اظهار کرد: به تازگی جلسه ای با شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برگزار کردیم، بر اساس برنامه هایی که مبتنی بر احکام برنامه چهارم توسعه و قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مصوب شده، تکالیف اتوبوسرانی احصا شد و جدول سررسید اقدامات این شرکت را بررسی کردیم.

وی تصریح کرد: در جداول ارائه شده، توافق با خودروسازان و واردکنندگان را مشاهده کردیم و مبنا را بر تصمیم گیری شهرداری گذاشتیم؛ امیدواریم قولی که خودروسازان به شهرداری دادند و به دنبال آن قولی که شهرداری به مردم داده است، در زمان خود عملیاتی شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بر اساس مستندات ارائه شده، بیشتر تصمیم های شهرداری مبتنی بر خرید اتوبوس از تولید داخلی است، یادآور شد: موضوع واردات اتوبوس هنوز در حد بحث است و تا جایی که بنده مطلع شدم، هنوز توافق رسمی و قراردادی منعقد نشده است.

۵ هزار دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل ونقل عمومی کشور می شود

پوریا مهدیان یزدی، مدیرکل دفتر حمل ونقل و و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور رویکرد دولت سیزدهم در توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی را ویژه خواند و اظهار کرد: یکی از تأکیدات وزیر کشور برای توسعه حمل ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوا، تشکیل قرارگاه برای ناوگان حمل ونقل بود.

وی با بیان اینکه با تشکیل تیم قرارگاهی، چندین قرارداد بزرگ پس از ۱۰ سال که اقدام قابل توجهی در حوزه ریلی و اتوبوس و ون نشده بود، منعقد شده است، افزود: پنج هزار دستگاه اتوبوس قرار است در آینده نزدیک وارد ناوگان حمل ونقل عمومی کشور شود؛ بخشی تحویل شده و بخشی نیز در حال تأمین است.

مدیرکل دفتر حمل ونقل و و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به اینکه همچنین پنج هزار دستگاه ون با سوبسید دولتی تأمین خواهد شد، افزود: در حوزه ریلی هم قراردادهای خوبی منعقد شده که با تأمین اوراق مشارکت این اقدامات را می توان دنبال کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.