| کد خبر: 242285 |

◄ واکنش تاکسیرانی به چند نرخی بودن کرایه ها

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران به تشریح مصوبه شورای شهر درخصوص نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۱ پرداخت.

تین نیوز

وحید سرلک ضمن تایید چند نرخی بودن کرایه‌ها گفت: هر سال شورای شهر مصوباتی را در خصوص نرخ حمل نقل عمومی تصویب می‌کند که بعد از تایید فرمانداری به شهرداری ابلاغ می‌شود. امسال از اول اردیبهشت ماه، کرایه‌ها تا ۲۵ درصد به طور میانگین و در بعضی از خطوط تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: این یعنی کل خطوط حمل نقل عمومی باید میانگین افزایش قیمتش به ۲۵ درصد برسد، اما شاید یک خط تنها ۱۰ درصد افزایش و خطی دیگر تا ۳۰ درصد افزایش نرخ داشته باشد.

وی تصریح کرد: براساس نرخ جدید برچسب‌هایی با بارکد آماده شده و برخلاف سال‌های قبل که در خودرو‌ها و تابلو‌های خطوط نصب می‌شد، امسال به صورت الکترونیکی با مشخصات راننده در دسترس مردم است. به بعبارتی مسافران وقتی داخل خودرو سوار می‌شوند بارکد را اسکن و در نهایت مشخصات راننده و قیمت مشخص می‌شود و حتی امکان امتیاز دهی به راننده هم پیش بینی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است برخی مسافران تلفن هوشمند نداشته باشند، گفت: قیمت‌ها در داخل خودرو نیز برچسب خورده و مشکلی در پرداخت نیست، اما با سامانه «بارکد»، دیگر مشکل پول خرد و سایر حواشی ازجمله جرو بحث در خصوص کم و زیاد بودن کرایه هم حل می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.