| کد خبر: 234123 |

◄ حمل‌ونقل عمومی مشهد تعطیل نشد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه روز گذشته اعضاء شورای شهر با تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد در تعطیلات پیش‌رو موافقت کردند، گفت: متاسفانه در ستاد کرونای استان این مسئله مطرح شد و با آن مخالفت شد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه روز گذشته اعضاء شورای شهر با تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد در تعطیلات پیش‌رو موافقت کردند، گفت: متاسفانه در ستاد کرونای استان این مسئله مطرح شد و با آن مخالفت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ایمان فرهمندی با اشاره به اینکه روز گذشته اعضای شورای شهر با پیشنهاد تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد موافقت کردند، اظهار کرد: این مصوبه جهت کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در ناوگان حمل‌ونقل عمومی تصویب شد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های انتقال بیماری حمل‌ونقل عمومی است؛ چراکه به دلیل تبادل تنفسی، خطر جدی انتقال ویروس وجود دارد، افزود: بیشتر از ۶۰ نفر از همکاران ما در حوزه قطار شهری و بیش از ۱۰۰ نفر از رانندگان اتوبوسرانی مشهد درحال حاضر درگیر کرونا هستند و متاسفانه در دو هفته گذشته چندین نفر آنان فوت کردند. به دلیل ارائه خدمت صادقانه به مردم، قطع زنجیره انتقال میان مردم و رفع نگرانی از همکاران خود در حوزه قطار شهری و اتوبوسرانی، باتوجه به تعطیلی اصناف و ادارات پیشنهاد تعطیلی حمل‌ونقل عمومی مشهد ارائه شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورا ۶ روز قطار شهری و چهار روز فعالیت اتوبوسرانی مشهد تعطیل شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه در ستاد کرونای استان این مسئله مطرح و با آن مخالفت شد. پیشنهاد ستاد کرونای استان بر این بود که به جای تعطیلی کامل حمل‌ونقل عمومی تنها کاهش ظرفیت و تعداد ناوگان انجام شود. ما با این سیاست مخالف هستیم؛ چراکه با کاهش تعداد ناوگان حمل‌ونقل عمومی، سفرها کاهش پیدا نکرده و تعداد مسافران ناوگان افزایش پیدا می‌کند.

فرهمندی ادامه داد: همچنین خطر انتقال ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی باید ناوگان تعطیل و یا با حداکثر توان خود فعالیت داشته باشد. کم‌کردن ظرفیت ناوگان تنها به ضرر مردم تمام خواهد شد.

وی عنوان کرد: انتظار ما این است که مدیران استان در این وضعیت کنونی تصمیمات جدی‌تری اتخاذ کنند. نمی‌دانم به چه دلیلی با مصوبه شورا موافقت نشد و این تصمیم مورد تایید قرار نگرفت و تعطیلی رخ نداد. باتوجه به تعطیلی اصناف و ادارات نیازی به فعالیت حمل‌ونقل عمومی در شهر نیست، اما متاسفانه دوستان با مصوبه تعطیلی حمل‌ونقل عمومی مشهد موافقت نکردند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه پیشگیری راهکار اساسی برای کاهش انتقال ویروس است، بیان کرد: در خصوص سفرهای ریلی، هوایی و زمینی که به مشهد درحال انجام است ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و تنها حمل‌ونقل عمومی در دست ماست که تصمیم بر تعطیلی گرفتیم اما با آن موافقت نشد. در زمینه راهکارهای درمانی، شورا روز گذشته مصوبه‌ای در جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونای استان برای مقابله با کرونا در شهر تصویب کرد که براساس این مصوبه کمک نقدی به دانشگاه و مجوز استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود شهرداری داده شد.

افزایش دو برابری ظرفیت بهشت رضوان

فرهمندی با بیان اینکه هیچ‌چیز جای پیشگیری را نمی‌گیرد، تاکید کرد: ما معتقد هستیم که اگر در حوزه پیشگیری نتوانیم کاری انجام دهیم، در حوزه درمان هرچقدر تلاش شود باز هم فایده نخواهد داشت؛ چراکه روزانه افراد زیادی بر اثر این بیماری فوت می‌کنند. باعث افتخار نیست اما ظرفیت بهشت رضوان دوبرابر افزایش پیدا کرده است. درحال حاضر مجموعه آرامستان بهشت رضوان با حداکثر ظرفیت خود درحال کار است. سوله انبار بهشت رضوان نیز به سوله تغسیل تبدیل شده که در صورت نیاز این سوله در مدار قرار خواهد گرفت که می‌تواند دوبرابر ظرفیت فعلی کار کند. ما نهایت تلاش خود را در تمامی حوزه‌ها انجام داده‌ایم اما دیگر دوستان ما باید به صورت جدی‌تری در تصمیمات عمل کنند تا بتوانیم جلوی انتقال بیماری را گرفته و از خسارات و تلفات مردم جلوگیری کنیم.

در سه روز پایانی هفته حمل‌ونقل عمومی تعطیل شود

وی در خصوص راهکارهای شورا برای افزایش ظرفیت ناوگان در روزهای تاسوعا و عاشورا، گفت: امیدوار هستیم که در روزهای پیش‌رو و برای سه روز پایانی هفته با مصوبه تعطیلی حمل‌ونقل عمومی مشهد موافقت و فعالیت ناوگان متوقف شود. امیدواریم این اتفاق رخ دهد. از رسانه‌ها نیز درخواست می‌کنیم که این مهم را از مدیران استانی مطالبه کنند. اگر تعطیلی رخ ندهد، احتمال دارد که در سه روز پایانی هفته خطوط منتهی به حرم تقویت و دیگر شبکه را تعطیل کنیم تا افرادی که می‌خواهند به حرم بروند در ناوگان حمل‌ونقل عمومی با فاصله اجتماعی حضور داشته باشند اما این کار باز هم جلوی انتقال بیماری را نخواهد گرفت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ما در شرایط بحران هستیم. در شرایط بحران جلسات به صورت مستمر برگزار می‌شود. هر زمان که ستاد کرونای استان با مصوبه تعطیلی حمل‌ونقل عمومی موافقت کند، آمادگی اجراء آن وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.