| کد خبر: 233729 |

◄ انتقاد از افزایش قیمت جدید خودروهای ویژه تاکسیرانی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از اشاره افزایش قیمت جدید خودروهای ویژه تاکسیرانی برغم وعده داده شده، انتقاد کرد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از اشاره افزایش قیمت جدید خودروهای ویژه تاکسیرانی برغم وعده داده شده، انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد روشنی درباره وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: روند نوسازی درحال انجام است اما مشکلی که برای رانندگان تاکسی چندروز گذشته از سمت ایران خودرو پیش آمد، افزایش قیمت خودروها است.

او در ادامه اضافه کرد: متأسفانه کارخانه ایران خودرو افزایش قیمت جدیدی روی خودروهای سمند و پژو داشته است. قیمت خودروی سمند از ۱۰۸ میلیون تومان به ۱۲۳ میلیون تومان و قیمت خودروی پژو از ۱۱۸ میلیون تومان به ۱۳۶ میلیون تومان افزایش داده است.

روشنی با تأکید بر اینکه قرار شهرداری با ایران خودرو بر ثبات و عدم افزایش قیمت خودروها بود، گفت: مدیریت شهری طی جلساتی با مدیران ایران خودرو صحبت کرد تا قیمت‌ها افزایش چندانی نداشته باشد چرا که رانندگان تاکسی در این دوران اقتصادی از وضعیت معیشتی خوبی برخودار نیستند و شیوع کرونا درآمد آن‌ها را بسیار کاهش داده است.

او ضمن اشاره به وعده مدیران ایران خودرو مبنی بر افزایش قیمت حداکثر ۳ میلیون تومانی خودروهای ویژه تاکسیرانی، بیان کرد: اما متأسفانه برای خودروها حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت رخ داده است که با اعتراضات رانندگان تاکسی مواجه شده‌ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه همچنان وام شهرداری به هر راننده تاکسی برابر با ۹۰ میلون تومان به همراه کارمزد ۴ درصد است، افزود: راننده تاکسی به سختی می‌تواند منابع بیشتری برای نوسازی تاکسی خود جمع‌آوری و پرداخت کند. روند نوسازی به علت افزایش قیمت‌ها متوقف نمی‌شود اما شهرداری هم امکان افزایش وام بیشتری به رانندگان تاکسی ندارد.

به گفته روشنی؛ رانندگان تاکسی علاوه بر دریافت وام ۹۰ میلیون تومانی بخشی از هزینه نوسازی خودروی خود را از طریق اسقاط خودروی فرسوده بدست می‌آورند اما مجبور هستند که باقی مبلغ را از طریق قرض و وام جمع آوری کنند.

او در ادامه تأکید کرد که امسال نوسازی تاکسی‌های فرسوده برای رانندگان تاکسی بسیار روند سختی در پی خواهد داشت چرا که درآمد این قشر بسیار کاهش یافته است.

براساس گزارش سایت شهر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پاسخ به این پرسش که تا پایان سال چند دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی خواهد شد، گفت: اگر علاوه بر تبصره ۱۸ ماده ۱۲ هم محقق شود، ممکن است که تا پایان سال ۲۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شود در غیراینصورت پیش بینی ما برای ۱۵ هزار دستگاه تاکسی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • داودافسر 0 0

    سلام خدا را خوش میاد 270000000 میلیون پول بدیم و تاکسی خودمان را بدهیم بد از 10 سال همین ماشین تاکسی را باید عوض کنیم بد دولت 20 میلیون میده یعنی 20 میلیون حساب میکنه دلمان را به چی خوش کنیم واقعا ظلم در ظلم است مرگ از راننده تاکسی خیلی بهتر است خیلی ببخشید معذرت میخواهم اینجوری میگم ما رانندگان تاکسی را خر در خر حساب کردند . الان درست 2 ساعت است در برنامه تعویض کارنامه تاکسیرانی دارم آنلاین می‌خوام تعویض کارنامه کنم هر چی میخواد همه را درست میزنم همش میگه مشخصات درست نیست بخدا قسم خسته شدم از این زندگی سگی به دادمان برسید کجا ی دنیای اینجوری است هیچ ارزشی در قبال مردم نداریم هرکی خیانت می‌کنه به مردم واگذار شأن بخداوند