| کد خبر: 232821 |

نیاز تهران به 10 هزار اتوبوس و 2 هزار واگن مترو

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران از افتتاح دو ایستگاه جدید مترو تا یک ماه و نیم آینده خبر داد و گفت:‌تهران به 10 هزار اتوبوس و 2 هزار واگن مترو نیاز دارد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران از افتتاح دو ایستگاه جدید مترو تا یک ماه و نیم آینده خبر داد و گفت:‌تهران به 10 هزار اتوبوس و 2 هزار واگن مترو نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهراندرباره سرانجام راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید مترو اظهار داشت: اقدامات در این راستا صورت گرفته و به زودی تا یک ماه و نیم آینده دو ایستگاه دیگر از مترو تهران افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

هاشمی یادآور شد: ایستگاه های جدید شامل ایستگاه شهید رضایی در خط 6 و ایستگاه توحید در خط 7 مترو تهران واقع شده است.

وی افزود: در زمینه تحقق اوراق مشارکت نیز به نتایج مؤثری رسیده‌ایم دو بانک شهر و رفاه قرار بوده در این راستا همکاری‌های لازم را انجام دهند که بانک شهر همکاری‌ها را داشته ولی در بانک رفاه با گروکشی‌هایی مواجه شده‌ایم و متأسفانه این مسأله در زمینه وثیقه‌گذاری سبب بروز مشکلاتی شد که قطعاً کندی روند سبب آسیب به شهروندان به دلیل کمبود حمل و نقل عمومی خواهد شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران با اعلام اینکه خرید اتوبوس در دستور کار است گفت: قراردادها در هفته جاری ابلاغ و نهایی می‌شود برای واگن‌های مترو تهران نیز تلاش‌هایی انجام داده‌ایم.

هاشمی گفت: در 10 سال گذشته شهرداری تهران جهت بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی حمایت نشده است و این در حالی بوده که پایتخت اکنون فقط 5500 اتوبوس دارد که عمده این اتوبوس‌ها فرسوده است و نیاز به 10 هزار اتوبوس داریم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد واگن‌ها که اکنون 1100 مورد است نیز باید به بیش از 2 هزار واگن برسد و در این شرایط جابه‌جایی 5 میلیون مسافر از طریق مترو به صورت روزانه امکانپذیر خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.