| کد خبر: 231968 |

معاون شهردار: نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی امسال در تهران

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: تعداد ۱۰ هزار دستگاه تاکسی پایتخت طی دوره ۴ ساله گذشته نوسازی شد و ۱۰ هزار دستگاه نیز امسال در دستور کار است.

تین نیوز

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: تعداد ۱۰ هزار دستگاه تاکسی پایتخت طی دوره ۴ ساله گذشته نوسازی شد و ۱۰ هزار دستگاه نیز امسال در دستور کار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ۸۰ هزار تاکسی در شهر تهران فعال است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، "عبدالحمید امامی" روز چهارشنبه همچنین گفت: در حوزه اتوبوسرانی نیز تعداد ۲۵۰ دستگاه تحویل و ۲۵۰ دستگاه در آستانه تحویل است.

وی به گسترش حمل و نقل عمومی با هدف کاهش ترافیک و آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: در این راستا ۳۹ کیلومتر خط مترو و ۳۲ ایستگاه در این دوره مدیریت شهری افتتاح شده است، همچنین سه هزار میلیارد تومان برای مترو در سال ۹۹، اعتبار تخصیص یافت.

امامی در خصوص قرارداد کارکنان خودرو سرویس شهر گفت: خودرو سرویس شهر شرکتی است با چهارهزار راننده که در سنوات گذشته با ۴۰۰ وانت به صورت اجاره ای شروع به کار کرد؛ نیروهای خودرو سرویس در واقع کارمندان شهرداری نیستند، کسانی هستند که خودرو خود را در اختیار شهرداری قرار داده اند و یک شرکت واسطه با این افراد قرارداد دارد.

معاون شهردار تهران بیان کرد: قرارداد رانندگان خودرو سرویس مانند سنوات گذشته است و متناسب با سیر صعودی قیمت ها، مزد ساعت کار آنان افزایش یافته و هم اکنون دریافتی این افراد معادل همه دستگاه های خوبی که اتومبیل از بیرون اجاره می کنند.

وی افزود: رانندگان خودرو سرویس انتظار استخدام را دارند که البته این امر منطقی نیست.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشوراعلام کرده که در دوره گذشته ۱۳ هزار نفر بدون مجوز استخدام شدند ولی ما تصمیمی برای اخراج آنان نداشتیم؛ در حال حاضر رانندگان نباید انتظار داشته باشند که چهار هزار نفر را استخدام کنیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص حق بیمه رانندگان خودرو سرویس بیان داشت: بیمه این افراد هم مانند سنوات گذشته، به صورت خویش فرما بوده و متناسب با افزایش قیمت ها دستمزدآنان نیز افزایش یافته است؛ هم اکنون یک پژو مدل ۹۸ حدود ۳۲۰ساعت کارکرد در ماه دریافت می کند.

امامی با تاکید بر اصلاح و بهبود قرارداد کارکنان خودرو سرویس و افزایش تقریبی ۳۵ در صدی قرارداد رانندگان خودرو سرویس نسبت به سنوات گذشته، افزود: مبلغ ۲ درصدی که تحت عنوان صندوق ذخیره از فیش حقوقی آنان کسر می شد؛ به صورت اختیاری تغییر یافته است.

شفافیت مالی در شهرداری تهران

وی در ادامه به شفافیت مالی در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: ابر شهر تهران همانند یک دولت محلی بزرگ و سازمان درآمد و هزینه بوده و شورا به مثابه یک مجلس و پارلمان است و شهرداری با مجموعه خود همانند یک دولت رفتار می کند و هرچه عملکرد مدیریت شهری مطلوب تر باشد، رضایتمندی بیشتر شهروندان را به دنبال دارد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر انتصاب مدیران شایسته با رویکرد جلب اعتماد شهروندان ادامه داد: در این خصوص توانسته ایم در راستای هوشمند سازی فرایندها، عملکرد افراد را قابل پایش کنیم.

امامی از اجرای مناقصات در تالار شیشه ای سخن گفت و افزود: امکان ورود همه افراد در این مجموعه فراهم شده است و آنان می توانند در مناقصات شرکت کنند و تمامی فرآیند آن به جز یک بند، که پاکت نهایی قیمت است؛ برای همه قابل مشاهده است.

وی به ارائه گزارش ماهیانه به اعضای شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد و گفت: در طول این دوره چهار ساله ۷۷ هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم و از مجموع مطالبات تا پایان سال ۹۹ بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق اسناد خزانه، وصول شده و یا به صورت نقدی تسویه شده است.

معاون شهردار تهران، با بیان اینکه تهران یک شهر ثروتمندی است، اضافه کرد: همواره تلاش ما بر این بوده که در شرایطی درگیر ویروس منحوس کرونا و کاهش درآمدهای شهرداری هستیم، شهر را ارزان تر اداره کنیم.

۳۷ درصد شهرتهران را ارزانتر اداره کرده ایم

امامی با اشاره به اینکه در دوره فعلی ۳۷ درصد شهر را ارزان تر اداره کرده‌ایم، تصریح کرد: هم اکنون هزینه های قابل توجهی صرف خرید باغات شده و معادل ارزش ریالی ۲ برابر املاکی که فروخته ایم، در ازای آن املاک خریداری کردیم که از نظر وسعت ۱۵ برابر آن املاک است.

وی افزود: در راستای حفظ و صیانت از اموال شهرداری تهران که در واقع اموال مردم بوده، معادل ۹۰۰ ملک که خارج از سیستم به افراد واگذار شده بود که ما بدون استثناء در راستای حفظ این اموال اقدام کردیم و در حال حاضر ۶۰۰ ملک باز پس گرفته شده و ۳۰۰ ملک در مراحل اجرایی و قضایی است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر واگذار نشدن حتی یک ملک از املاک شهرداری تهران به افراد غیر، اضافه کرد: تمامی املاکی که در اختیار واحدهای فرهنگی بوده ساماندهی شده است که اجرای این امر نمونه بارزی از شفافیت مالی در مدیریت شهری است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، به تجمع پیمانکاران در خیابان بهشت، طی سنوات گذشته اشاره کرد و افزود: از طریق طبقه بندی طلب پیمانکاران و راه اندازی برات کارت که یک سیستم تسهیلات بسیار مناسبی بوده، پرداخت این مطالبات را تقسیم بندی کردیم و مطالبات پیمانکارانی که طلب آنها زیر یک میلیارد تومان بوده، در سال ۹۸ پرداخت و کل تجمعات جمع آوری شد.

معاون شهردار تهران در خصوص فروش تراکم بیان داشت: نسبت به سنوات گذشته، در فروش تعداد پروانه و متراژ کاهش قابل توجهی داشتیم؛ در یکی از این موارد ۱۲ درصد و دیگری ۳۰ درصد کاهش داشتیم؛ البته چون از سال ۹۳ لغایت ۹۶ هیچ افزایش قیمتی نبوده است، افزایش قیمتی در سال ۹۷ انجام شد.

۲ هزار ملک در تهران ساماندهی شد

معاون شهردار تهران به شفافیت حسابرسی اموال و مالیات ها در سازمان املاک و مستغلات افزود: طی مدت ۲سال، با تعامل مدیران فعلی این مجموعه، این موارد مرتفع شده است. در این مدت به ساماندهی ۲ هزار ملک که بخشی از آن در اختیار مراکز فرهنگی و سرای محلات است پرداخته شده و ۶۰۰ ملک نیز باز پس گیری شده است و در نهایت ۳۰۰ ملک نیز منتظر تعیین تکلیف قضایی است.  

وی با تاکید برتعامل بسیار خوب معاونت مالی و اقتصاد شهری با قوه قضاییه اضافه کرد: ما در این مدت با قوه قضاییه تعاملات بسیار خوب و مثبتی داشتیم. همچنین تقریبا با اکثر نهادها مانند وزارت جهاد تفاهم نامه امضا کردیم و برهمین اساس ۱۶ پارک جنگلی مانند(سرخه حصار و یاس) جهت بهره مندی شهروندان و تبدیل آن به بوستان اقدام شد.  

امامی گفت: همچنین با وزارت نیرو قراردادی در خصوص بهره مندی از آبهای پسماند و ایجاد سد مجازی، جهت آبیاری بوستان ها منعقد شده که در ازای آن چاهای آب شرب را مسدود و از آب پسماند جهت آبیاری استفاده کنیم.

وی افزود: در حوزه برق، سازمان دارایی، ثبت اسناد و به طور کلی با تمامی دستگاه ها تعامل بسیار خوبی برقرار کردیم.  

معاون شهردار تهران گفت: با برنامه ریزی منسجم و تلاش کارشناسان حقوقی از سال ۱۳۹۷ تاکنون توانسته ایم قریب به ۲۱ هزار میلیارد تومان از حقوق شهرداری در بخش های مختلف اعم از دیوان عدالت اداری، مراجع قضائی حقوقی و کیفری، اعمال مواد ۴۷۷ و ۲۹۳ آئین دادرسی کیفری اقدام به استیفاء حقوق حقه شهرداری نماییم، این امر نشان از وجود بدنه سلامت و پاکدست کارشناسان و مدیران حقوقی در شهرداری تهران است.

وی با تاکید بر اینکه ما توانسته ایم در شرایط پاندومی کرونا و تحریم ها شهر را ارزان اداره کنیم، گفت: بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان رقم مطالبات شهرداری تهران، از دولت و سایر ارگان ها و نهادها است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.