| کد خبر: 220616 |

۳۰۰ میلیارد تومان وام برای حمل و نقل پاک پایتخت اختصاص یافت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که در امضای تفاهم‌نامه مشترک این نهاد و بانک قرض‌الحسنه مهر ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ناوگان حمل و نقل اختصاص پیدا می‌کند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که در امضای تفاهم‌نامه مشترک این نهاد و بانک قرض‌الحسنه مهر ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ناوگان حمل و نقل اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، سید مناف هاشمی روز چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهمنامه حمایتی با موضوع توسعه و بهبود حمل و نقل همگانی و نیمه همگانی و همچنین کاهش آلایندگی و بهبود هوای شهر تهران، ضمن تشکر از رویکرد این بانک بیان کرد: هدف شهرداری از این تفاهمنامه کاهش آلاینده‌ها و بهبود هوای شهر تهران است.

سید مناف هاشمی با بیان اینکه یکی از روش‌های تامین منابع مالی در شهرداری‌های سراسر دنیا، وجوه اداره شده است، افزود: وجوه اداره شده کار مشترکی میان کارفرما و پیمانکار یا دستگاه اجرایی و بانک محسوب می‌شود که درواقع شهرداری آورده‌ای را در اختیار بانک قرار می‌دهد و دو برابر آن را بانک در اختیار شهرداری قرار می‌دهد.  

وی با اشاره به توافق اولیه برای ۳۰۰ میلیارد تومان، توضیح داد: شهرداری ۱۰۰ میلیارد تومان در بانک سپرده‌گذاری می‌کند و بانک ۲۰۰ میلیارد تومان به آن اضافه می‌کند، در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به سه گروه (نوسازی و بهسازی تاکسی، دوچرخه، موتورسیکلت برقی) ارائه داده می‌شود.

به گفته معاون شهردار تهران؛ شهرداری برنامه‌های وسیع‌تری را برای نوسازی اتوبوس‌ها، سایر خودروها و وانت‌بارها در آینده دارد. اما درحال حاضر تسهیلات فاز نخست با این منابع و درآمد محدود شهرداری به سه گروه تخصیص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این تا سقف ۵۰ میلیون تومان به راننده تاکسی‌ها بابت نوسازی تسهیلات ارائه می‌شد اما درحال حاضر براساس این تفاهمنامه تا سقف ۷۰ میلیون تومان و سود ۴ درصد می‌توان به رانندگان تاکسی وام ارائه داد.

هاشمی با بیان اینکه امسال نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی در برنامه شهرداری است، توضیح داد: مذاکرات بسیاری با ایران خودرو درحال انجام است تا ۱۵ هزار دستگاه تحویل شهرداری شود و از همین محل تسهیلات چهار درصدی به رانندگان وام پرداخت شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: متوسط بازپرداخت تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران ۳۶ ماه است. تسهیلات دوچرخه، تاکسی و موتورسیکلت برقی هرکدام عدد متفاوتی دارد. امید است که در مذاکرات آتی سقف تسهیلات افزایش یابد.

همچنین مدیرعامل بانک مهر ایران در ادامه این مراسم بیان کرد: بانک از ابتدای سال سیاست‌های خود را در چند حوزه اشتغالزایی خرد، حمایت از کالا و خدمات ایران و همچنین وضعیت بهبود محیط زیست شهرها از جمله پایتخت گسترش داده است.

مرتضی اکبری افزود: این تفاهمنامه به منظور اعطای تسهیلات قرض الحسنه یا ارزان قیمت به متقاضیان معرفی شده از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از طریق عاملیت بانک قرض الحسنه مهر ایران است.  

به گفته مدیرعامل این بانک؛ نوسازی، بهسازی و جایگزینی ناوگان تاکسیرانی، جایگزینی موتورسیکلت‌های کاربراتوری با انژکتوری و برقی، جایگزینی و توسعه انواع خودروهای پاک (هیبریدی، برقی و ...) در ناوگان حمل و نقل همگانی و همچنین خرید دوچرخه و گسترش و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری از اهداف و محورهای این تفاهمنامه است.

اکبری ادامه داد: باتوجه به شرایط اقتصادی برای اینکه هزینه مضاعفی بر شهروندان تحمیل نشود، بهترین نوع وام، قرض الحسنه بدون بهره یا کم بهره است.

وی ضمن اشاره به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومانی تفاهم‌نامه، توضیح داد: این تسهیلات در راستای طرح‌های اشتغالزایی اعطا می‌شود و بر اساس آن، به هر یک از متقاضیان معرفی شده توسط سازمان، با توجه به محورهای تفاهم نامه تا سقف ۷۰ میلیون تومان قابل پرداخت است. همچنین هر یک از معرفی شدگان می‌تواند تا سقف تعیین شده بانک مرکزی برای تسهیلات قرض الحسنه، از محل منابع بانک استفاده کند.

 مدیرعامل بانک مهر ایران با بیان اینکه مبالغ هر حوزه تاکسیرانی، موتورسیکلت برقی و دوچرخه را معاونت حمل و ‌نقل و ترافیک شهرداری تهران تعیین می‌کند و تعیین جامعه هدف با شهرداری است، افزود: تسهیلات ارائه شده بر مبنای عقد قرض الحسنه و با کارمزد ۴ درصد است که سالانه و بر اساس مانده بدهی محاسبه و دریافت می شود. مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی به صورت میانگین ۳۶ ماهه و بین دو تا پنج سال خواهد بود.

مراسم انعقاد تفاهمنامه حمایتی با موضوع توسعه و بهبود حمل و نقل همگانی و نیمه همگانی و همچنین کاهش آلایندگی و بهبود هوای شهر تهران، با حضور سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران برگزار شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.