| کد خبر: 213242 |

نشست خبری اصحاب رسانه و شهرداری مشهد

◄ قطار شهری مشهد، از افتتاح خط 2 تا آغاز عملیات خط 3

مشهد| با به روزرسانی و تعمیرات دستگاه های حفار، ادامه عملیات غرب به شرق خط 3 قطار شهری تا یک ماه دیگر آغاز خواهد شد و اتصال خط 3 به خط یک و دو در سال 1400 به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

مشهد - رحیم غازی| در نشست خبری شهرداری مشهد از سوی معاون عمران، حمل و نقل وترافیک شهرداری مشهد درخصوص اقدامات این دوره مدیریت شهری جهت احداث خطوط قطارشهری بیان شد: با توجه به این که خط دو قطارشهری در دوره قبل ناقص افتتاح شده بود حجم زیادی ازاعتبارات برای تکمیل کردن آن اختصاص داده شد.

به گزارش تین نیوز، خلیل الله کاظمی اظهار کرد: همچنین ادامه خط دو از میدان شهدا تا تقی آباد و بعد تا شهرک سلامت با بهره برداری از تمامی ایستگاه ها کامل شد.

وی تصریح کرد: در آغاز بکار شورای پنجم، 2 دستگاه حفار تونل خط سه قطار شهری، یکی درجبهه غربی تا میدان جانباز و دومی تا باب الجواد(ع) تونل این خط را حفاری کرده بودند.

وی ادامه داد: اما اکنون دستگاه حفار تونل خط سه در جبهه غربی پس از انجام حفاری مسیر میدان جانباز تا امامیه دراین منطقه درحال انجام تعمیرات اساسی است که پس از اتمام این تعمیرات کارحفاری تونل را از یک ماه دیگر آغاز خواهد کرد.

کاظمی گفت: دستگاه حفار تونل خط سه در جبهه شرقی نیز پس از انجام حفاری مسیر باب الجواد(ع) حرم مطهرتا پایانه مسافربری امام رضا(ع) دراین محل درحال انجام تعمیرات و به روز رسانی است که این دستگاه نیز از یک ماه دیگر کار ادامه حفر تونل خط سه را آغاز می کند.

معاون عمران،حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد با بیان این که قرارداد اجرای و بهره برداری از فاز اول خط سه قطار شهری به مبلغ 1200 میلیارد تومان امضاء شده است اظهارکرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده به دنبال این هستیم تا مسیر 5.2 کیلومتری میدان شهدا،حرم مطهر تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) را درسال 1400 به بهره برداری برسانیم که با این کار خط یک ،دو وسه به هم متصل خواهند شد.

وی درادامه گفت: همچنین مجوزانعقاد قرارداد اجرای خط چهار قطار شهری مشهد و آغاز عملیات اجرایی آن را اخذ کرده و زمینی واقع در انتهای مهرمادر جهت ایجاد شفت ورودی دستگاه حفاررا تملک کرده ایم .

کاظمی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده با آماده شدن شفت ورودی، دستگاه حفار کار حفاری تونل چهار قطار شهری مشهد را ازبهمن ماه امسال آغاز خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.