| کد خبر: 209337 |

نیاز روزانه رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی به ۸۰۰ هزار دستکش و ماسک

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: روزانه به ۴۰۰ هزار جفت دستکش و ۴۰۰ هزار ماسک برای رانندگان و همچنین ۲۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده برای ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها نیاز داریم.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: روزانه به ۴۰۰ هزار جفت دستکش و ۴۰۰ هزار ماسک برای رانندگان و همچنین ۲۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده برای ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها نیاز داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: ناوگان حمل ونقل عمومی و بخصوص ناوگان تاکسیرانی به طور  مستمر باید ضد عفونی شود و این موضوع پیش از سال نو آغاز شده و همچنان ادامه دارد و برای تامین محلول مورد نیاز برای ضد عفونی به طور مستقیم اقدام کردیم.

وی ادامه داد: اما در تهیه ماسک و دستکش خیلی مشکل داریم به دلیل اینکه هم قیمت ها بالاست و هم اینکه جنس تقلبی در بازار بسیار است.

ضامنی تاکید کرد: از وزارت صنعت، معدن و تجارت می خواهیم که دستکش و ماسک مورد نیاز رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی را در اختیار آنها قرار دهد، زیرا تهیه موردی این اقلام سخت است و تاکنون به نیاز ما در تهیه ماسک و دستکش پاسخ داده نشده است.

وی افزود: در طرح الزام فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی پروتکل هایی اعلام شده که نحوه اجرا و چگونگی برخی آنها  واضح مطرح نشده است، مانند سوار نکردن مسافری که دارای علائم  ابتلا به ویروس کرونا است، باید تاکید شود که غربالگری مبتلان به این ویروس باید توسط مراجع مسئول انجام شود، اما در اتحادیه تاکسیرانی در پایانه های مسافربری می توانیم برای انجام غربالگری مسافران همکاری داشته باشیم.

ضامنی با بیان اینکه رانندگان تاکسی از افراد آسیب پذیر هستند، گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان های تاکسیرانی تا کنون ۴۰۰ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۲۲ نفر از آنها فوت کرده اند و ۱۳ نفر از فوت شدگان رانندگان تاکسی در تهران بودند.

وی افزود: پروتکل گام دوم مبارزه با ویروس کرونا مستند به راهنمای گام دوم مبارزه با این ویروس مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و الزامات فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی‌های شهری کشور به سازمان های تاکسیرانی ابلاغ شد و بر این اساس رانندگان موظفند در تاکسی‌های درون شهری حداکثر تعداد سه نفر مسافر سوار کنند.

ضامنی اعلام کرد: رانندگان تاکسی از اقشار  آسیب پذیر جامعه هستند و بعد از شیوع ویروس کرونا حدود  ۷۰ درصد از فعالیت آنها کاسته شده و بعد از فعالیت مجدد هم فعالیت آنها به ۶۰ درصد رسیده است و در عمل بخشی از فعالیت آنها خالی است و مشکلات معیشتی مواجه می شوند، با کاهش  مسافران از سوی اتحادیه تاکسیرانی قرار شد تدابیری اندیشده شود که یکی از آن تدابیر این است که مسافران کرایه یک نفری که حالا کمتر سوار تاکسی می شود را پرداخت کنند و در حقیقت این افزایش کرایه توسط مسافران هزینه سلامت خودشان است که پرداخت می کنند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در رابطه با غربالگری و مراقبت از گروه‌های آسیب پذیر گفت: باید نسبت به غربالگری رانندگان و مسافران به صورت مستمر اقدام لازم انجام شود و رانندگان از سوار کردن مسافران دارای علائم خودداری کنند، همچنین از فعالیت افرادی که دارای علائم بیماری هستند جلوگیری شود.

ضامنی با بیان اینکه استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی توسط رانندگان الزامی است ادامه داد: دستگاه های متولی تامین این محصولات باید نیاز حوزه حمل و نقل عمومی شهری کشور را در چارچوب الزامات تعریف شده تامین کنند تا بتوان نسبت به اجرایی کردن این موارد اقدام لازم انجام شود و همچنین در شهرهای دارای زیرساخت های پرداخت الکترونیک باید، دریافت و پرداخت کرایه باید به صورت غیر نقدی و به صورت الکترونیک انجام شود.

وی اضافه کرد: پیام های آموزشی بهداشتی با محتوای چگونگی رفتار رانندگان در مقابله با کرونا ویروس در قالب پیامک، اینفوگرافی، پوستر و کلیپ تهیه و ارسال و به صورت دوره ای توسط این اتحادیه در اختیار تاکسیرانی ها قرار خواهد گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.