برنامه مشخصی برای تاکسی هوایی نداریم
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در خصوص تاکسی هوایی در پایتخت برنامه مشخصی نداریم.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در خصوص تاکسی هوایی در پایتخت برنامه مشخصی نداریم.
به گزارش تیننیوز به نقل از خبرگزاری فارس، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری درباره موضوعات ترافیکی و حمل و نقل در تهران اظهار داشت: هجدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حمل و ترافیک 6 تا 7 اسفند در محل دائمی نمایشگاهها در تهران برگزار میشود و در حاشیه آن نمایشگاهی تا 9 اسفند خواهیم داشت.
وی افزود: موضوعات ترافیکی و حمل و نقل در کشور از جمله محورهای این همایش است و موضوعاتی مانند مهندسی ترافیک، طرح هندسی معابر، اقتصاد و حمل و نقل، آموزش و مقررات، سیستمهای نوین حمل و نقل از جمله مباحثی است که در هجدهمین کنفرانس بینالمللی حمل و نقل و ترافیک مورد بحث و گفتوگو قرار میگیرد.
* بیشترین انتقاد به فعالیتهای شهری نبود مطالعه و تحقیق است
وی در پاسخ به اینکه در دورههای قبلی برگزاری این کنفرانس هزینهها بیش از مزایای آن بود و چرا علیرغم این مسأله و یکسال برگزار نشدن کنفرانس دوباره این موضوع را مدنظر قرار دادهاید گفت: انتقاد به عمده فعالیتهای شهر به دلیل نبود مطالعه و تحقیق است اینکه پشتوانه علمی وجود داشته باشد برای آینده شهر میتوان تصمیمسازیهای خوبی را انجام داد. سالهای گذشته این کنفرانس به سمت تشریفاتی و لوکس شدن پیش رفته بود ولی امسال این چنین نیست.
وی گفت: تلاش کردهایم کنفرانس را از بحثهای تشریفاتی تغییر و صرفهجوییهای علمی را انجام دهیم تا بعد علمی آن آسیب نبیند.
* هزینه برگزاری یک کنفرانس معادل یک پنجم خرید اتوبوس
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اینکه چرا هزینه برگزاری کنفرانس را صرف خرید اتوبوس و واگن مترو نمیکنید، گفت: کارهای علمی هیچ وقت به پایان نمیرسد و انتها ندارد امسال از شهرداری رقم اعتباری که برای هجدهمین کنفرانس بینالمللی حمل و نقل و ترافیک گرفتهایم معادل یک پنجم خرید یک اتوبوس است.
وی گفت:من هم معتقدم که بودجههای زیادی باید برای توسعه اتوبوس و حمل و نقل عمومی اختصاص داد ولی برگزاری چنین کنفرانسهایی هم ضرورت دارد. مهمترین کار ما تأمین نیازهای ناوگان حمل و نقل است ولی برگزاری کنفرانس جهتهای آینده را برنامهریزی میکند.
* خرید اتوبوس مشکل اجرایی دارد
حجت با بیان اینکه خرید اتوبوس مشکل اجرایی دارد که ما آن را پیگیری میکنیم گفت: کشور با مشکلات مالی مواجه است و تهیه اتوبوس و واگن مترو سخت شده ولی همه این مسائل مانع فعالیت ما نیست.
* اختصاص اسکوتر و دوچرخه برقی برای پایتخت
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه درباره موضوع دوچرخه در پایتخت گفت: تهران 4 جهت شرق به غرب، غرب به شرق، شمال به جنوب و جنوب به شمال دارد که تنها در بخش جنوب به شمال آن دوچرخهسواری مشکل است و به عبارتی از 100 درصد مسیرها در 25 درصد مشکل داریم که البته میتوان از مسیر سربالایی جنوب به شمال از اتوبوس و مترو در جهت برعکس که سرپایینی است نیز از دوچرخههای اشتراکی استفاده کرد.
وی گفت: اسکوتر و دوچرخه برقی را نیز تلاش میکنیم در پایتخت مورد استفاده قرار گیرد که البته بخش خصوصی ورود یابد اقدامات مؤثری انجام میشود.
* برنامه مشخصی برای تاکسی هوایی نداریم
وی در مورد تاکسی هوایی گفت:تحقیق و برنامه مشخصی در این زمینه نداریم خیابانها پر از آهن شده و نگرانیم که آسمان را علاوه بر زمین از دست بدهیم و این موضوع چندان مورد نظر نیست.
وی درباره فعالیت حمل و نقل عمومی و راهکارهای آن در تهران گفت: میتوان از الگوی شهرهای دیگر که موفق هستند در پایتخت استفاده کرد برخی از شهرها مانند شیراز و مشهد در حوزه پسماند اقدامات مؤثری نسبت به تهران انجام دادهاند و حتی در حوزه اتوبوسهای بیآرتی و دوچرخه نیز گاهی جلوتر هستند بنابر این نمیتوان گفت که تهران تنها نقش الگو برای سایر استانها دارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.