| کد خبر: 191921 |

سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان، ویژه محدوده کنترل آلودگی هوا است،‌ نه طرح ترافیک

سهمیه تردد رایگان فصلی۲۰ روز برای پلاک‌ تهران و ۱۵ روز برای پلاک غیرتهران ویژه طرح محدوده کنترل آلودگی هوا است و شامل محدوده طرح ترافیک نیست.

تین نیوز

سهمیه تردد رایگان فصلی۲۰ روز برای پلاک‌ تهران و ۱۵ روز برای پلاک غیرتهران ویژه طرح محدوده کنترل آلودگی هوا است و شامل محدوده طرح ترافیک نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک،‌  سهمیه تردد رایگان فصلی تنها مربوط به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا است.

با آغاز اجرای طرح محدوده کنترل آلودگی هوا از اول تیرماه، دارندگان خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز و پلاک غیرتهران ۱۵ روز در هر فصل می‌توانند به‌صورت رایگان در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا(زوج یا فرد سابق) تردد کنند و برای روزهای مازاد بر آن باید عوارض پرداخت کنند. 

شهروندان توجه داشته باشند که سهمیه تردد رایگان فقط ویژه محدوده کنترل آلودگی هوا است و شامل طرح ترافیک نیست. شرایط تردد در محدوده طرح ترافیک هیچ تفاوتی نکرده و مانند گذشته با پرداخت عوارض(شارژ حساب در سامانه «تهران من») امکان‌پذیر است. 

خودروهایی که در یک روز در هر دو محدوده تردد داشته باشند فقط عوارض طرح ترافیک را می‌پردازند و از سهمیه ۲۰ روزه فصلی‌شان (طرح کنترل آلودگی هوا) کسر نمی‌شود. 

برای تردد در محدوده‌های ترافیکی و بهره‌مندی از ۲۰ روز تردد رایگان در محدوده دوم(طرح کنترل آلودگی هوا) ثبت‌نام در سامانه «تهران من» به نشانی my.tehran.ir ضروری است. 

براساس اعلام روابط عمومی معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران،‌ برای ثبت‌نام در این سامانه، علاوه بر وارد کردن اطلاعات شخصی، درج مشخصات خودرو نیز الزامی است و افرادی که در این سامانه ثبت‌نام نکرده باشند، امکان استفاده از سهمیه تردد رایگان فصلی در محدوده کنترل آلودگی هوا را از دست خواهند داد.

شهروندانی که در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کرده‌اند برای روزهای مازاد بر سهمیه فصلی‌شان(۲۰ روز برای پلاک‌ تهران و ۱۵ روز برای پلاک غیرتهران) باید حساب شهروندی‌ خود را شارژ کنند. دارندگان خودروها پس از هر بار تردد، یک ماه مهلت دارند تا عوارض خود را بپردازند و در صورت پرداخت نکردن در مهلت مقرر، تخفیف عوارض آن‌ها لغو و ۲۵ درصد به آن اضافه می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.