| کد خبر: 176431 |

◄ طرح نوسازی تاکسی‌ها باید سریع‌تر آغاز شود

تاکسی‌ها سهم 30 درصدی حمل‌ونقل را به خود اختصاص داده‌اند که متاسفانه از مهرماه سال گذشته نوسازی آن‌ها متوقف شده است و از این رهگذر رانندگان آن با تنگی معیشت مواجه هستند.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس اولویت نخست شهرداری و دولت راحفظ سلامت شهروندان دانست و گفت: طرح نوسازی تاکسی‌ها باید سریع‌تر آغاز شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مجید کیانپور با اشاره به اینکه اولویت باید نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی سرعت بیش‌تری بگیرد، اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت پایتخت کاهش آلایندگی هوا است که تحقق این امر باید با از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به خصوص وسایل حمل‌ونقل عمومی باشد.

وی از عدم همراهی برخی دستگاه‌های مسئول در خروج خودروهای فرسوده گلایه داشته و ابراز داشت: بر اساس اظهارات مسئولان از زمان اجرای طرح های نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون شهری در بهمن 96 حتی یک دستگاه هم وارد ناوگان حمل‌ونقل شهری نشده است که باید چاره عاجلی برای آن اندیشید.

کیان پور با تاکید بر لزوم گسترش حمل‌ونقل عمومی پایتخت، افزود: متروی تهران نیاز فوری به دو هزار واگن داشته و از سویی بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس پایتخت نیز دچار فرسودگی هستند. در این بین تاکسی‌ها سهم 30 درصدی حمل‌ونقل را به خود اختصاص داده‌اند که متاسفانه از مهرماه سال گذشته نوسازی آن‌ها متوقف شده است و از این رهگذر رانندگان آن با تنگی معیشت مواجه هستند.

نماینده مردم درود و ازنا به استفاده از فاینانس برای توسعه ونوسازی ناوگن حمل‌ونقل عمومی اشاره داشته و خاطرنشان کرد: چنانچه خواستار کاستن از آلودگی و ترافیک ناشی از استفاده از خودروهای شخصی هستیم باید به نوسازی و گسترش ناوگان حمل‌ونقل عمومی اهتمام داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اذعان به حق عدالت 0 0

    الآن اگر ساماندهی مسافربرهای شخصی در تهران بالغ بر چهل هزار خودروی رده پيکان و در کل کشور بالغ بر 1100000 خودرو فرسوده باهويت و بی هويت ، همگی طی دو سال 86 تا 88 شناسائی و نوسازی و باهويت و مستند نشده بودند ، که 10 سال هم هست به جای اذعان به حق و خدمات دولت عدالت پايدار ، همگی جمع نامردمان لاخلق الله ، شبانه روز سرمايه های ملی و اجتماعی را هم مهدور و مصروف تکذيب و تحقير و انکار سوداگری خود و چنين عظمت های خدادادی مردم ايران کرده و می کنند ، از روزنامه نگاران الکی خوش تا نامسئولان و طراحان و جاريان و قاريان مردم سواری بی حاصل و بی عاقبت ، تا نخبگان و سرستونهای معکوس و از خدا بی خبر قلل احتکار و فروپاشی حاصل خون هم وطن و خانوادۀ خود ، الآن در آن صورت اوضاع خيلی متفاوت و ثقيل التصور بود! هنوز همانطور پيکانها و مينی بوسها و وانت ها همگی با دود و بار و مسافر وسط شهر جولان و حاکميت نامشروع و بدون آمار و هويت داشتند، حال بازهم عمر نازنين خود را سينه چاک بی عدالتی کرده و تا نفس آخر جهت بدل و تبديل ناحق به جای حق ، مهدور و مصروف و نابود سازيد. بحق تعالی وانشاءالله اکبر.