| کد خبر: 175387 |

◄ راه‌اندازی اتوبوس مدرسه برای کمک به اقتصاد خانوار

درحال‌حاضر 100 اتوبوس مدرسه در تهران فعال‌اند. پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی با اعلام این خبر گفت: اتوبوس‌های مدرسه در دیگر کشورها دارای ظاهری مشخص و امکاناتی خاص هستند؛ اما به‌دلیل عدم وجود این امکانات در ایران فعلاً از اتوبوس‌های معمولی که با برچسب اتوبوس مدرسه مشخص‌شده‌اند استفاده می‌کنیم.

تین نیوز

درحال‌حاضر 100 اتوبوس مدرسه در تهران فعال‌اند.

پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی با اعلام این خبر گفت: اتوبوس‌های مدرسه در دیگر کشورها دارای ظاهری مشخص و امکاناتی خاص هستند؛ اما به‌دلیل عدم وجود این امکانات در ایران فعلاً از اتوبوس‌های معمولی که با برچسب اتوبوس مدرسه مشخص‌شده‌اند استفاده می‌کنیم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، سنندجی با بیان این‌که در کرایه اتوبوس‌های مدرسه 50 درصد تخفیف لحاظ شده است گفت: راه‌اندازی این اتوبوس‌ها دو هدف فرهنگ‌سازی برای استفاده از سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی‌ که باید از مدارس شروع شود و کمک به اقتصاد خانوار را دنبال می‌کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی با اشاره به اینکه استفاده از سرویس‌های dor-to-dor مدرسه مردم را متحمل هزینه‌ای بالا می‌کند، بیان کرد: اگر مردم از سرویس‌های مدرسه که راه‌اندازی کرده‌ایم، استفاده کنند، روی کرایه خط 50 درصد تخفیف اعمال می‌شود. اگر یک خط اتوبوس مثلاً هزارتومان هزینه دارد، با کارت‌هایی که برای دانش آموزان صادر می‌شود، کرایه 500 تومان محاسبه می‌شود.

سنندجی افزود: ما سال گذشته در منطقه 4 تهران سه خط اتوبوس مدرسه راه‌اندازی کردیم و امسال تصمیم گرفتیم تجربه جهانی درخصوص سرویس مدارس را در 22 خط اتوبوس انجام دهیم. به همین منظور در هر شهرداری منطقه 22 خط راه‌اندازی کرده‌ایم. ممکن است این خطوط همان خطوط قبلی باشند اما ایستگاه‌ها و تابلوهای خاص دارند. همچنین روی اتوبوس‌ها برچسب‌هایی وجود دارد تا بتوان اتوبوس مدرسه را از سایر اتوبوس‌ها تشخیص داد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی با اشاره به اینکه ایستگاه‌هایی پیش‌بینی‌شده تا اتوبوس‌ها دانش‌آموزان و والدین آنان را سوار می‌کنند، گفت: اتوبوس مدرسه سه شیفت کاری اعم از صبح و ظهر و عصر دارد و در هر شیفت کاری سه رفت و سه برگشت داریم. سرفاصله‌ها 15 دقیقه است و تصور می‌کنم اگر تا پایان سال این طرح با موفقیت پیش رود، می‌توانیم سال آینده خطوط سرویس مدارس خود را گسترش دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.