| کد خبر: 170842 |

مشاور مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک:

◄ دلیل برداشت از حساب شهروندی دارندگان آرم طرح ترافیک

عده‌ای از دارندگان آرم طرح ترافیک عنوان می‌کنند که در ورود به محدوده طرح مبلغی از حساب شهروندی آن‌ها کسر نمی‌شود و برخی دیگر مبالغ همواره از حساب شهروندی آنان کسر شده است که ضمن احترام به تمامی شهروندان، سخن دسته نخست از سوی سازمان تکذیب می‌شود.

تین نیوز

مشاور مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از قطعیت رصد خودروها به منظور برداشت از حساب شهروندی آن‌ها خبر داد و گفت: برداشت از حساب شهروندی دارندگان مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک براساس اطلاعات دریافتی از دوربین‌ها در سطح شهر است که کاملاً دقیق محاسبه و اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی پیرحسین‌لو با اشاره به مطلب فوق، اظهار کرد: عده‌ای از دارندگان آرم طرح ترافیک عنوان می‌کنند که در ورود به محدوده طرح مبلغی از حساب شهروندی آن‌ها کسر نمی‌شود و برخی دیگر می‌گویند که مبالغ همواره از حساب شهروندی آنان کسر شده است که ضمن احترام به تمامی شهروندان، سخن دسته نخست از سوی سازمان تکذیب می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که کنترل تردد خودروها در محدوده طرح با دوربین‌های هوشمند انجام می‌شود، افزود: ممکن نسیت دو خودرو دارای طرح با دو برخورد از سوی دوربین‌ها مواجه شوند. چنین چیزی مسبوق به سابقه نیست و در صورت داشتن موجودی، پس از خروج خودرو از محدوده محاسبه و از حساب شهروندی برداشت می‌شود.

به گفته وی، در این خصوص تا به امروز هر گزارشی که به سازمان حمل‌ونقل و ترافیک رسیده با مدارک و مصادیق مشخص پیگیری شده و در آخر نتیجه آن شده که، گزارشی که به این سازمان رسیده از اساس صحت نداشته است. یک مورد هم وجود نداشته که با پیگیری مشخص شود که با وجود تردد از حساب شهروندی فردی کسر نشده باشد.

پیرحسین‌لو یادآور شد: تنها استثنائی که می‌تواند در این بین محتمل  باشد، تصور برخی از همشهریان از طرح ترافیک جدید در مقایسه با طرح قدیم است و آن هم، تفکیک جرایم از عوارض حضور در محدوده طرح ترافیک است که در طرح ترافیک جدید کاملاً از هم جدا محاسبه می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: کسانی که عوارض را در حساب شهروندی به موقع شارژ کنند بعد از تردد از حساب آن‌ها کسر شده و با فاصله زمانی حداکثر یک هفته‌ای به اطلاع فرد می‌رسد. دلیل تاخیر در اعلام نیز محاسبه زمان حضور خودرو در محدوده طرح است.

علت دوم نیز کنترل دقیق اطلاعات دوربین‌ها به منظور محاسبه زمان دقیق حضور خودرو در محدوده طرح ترافیک است. تاخیر در محاسبه و اعلام به اشتباه عدم برداشت از حساب شهروندی تلقی می‌شود.

مشاور مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، کوتاه‌ترین مسیر برای دسترسی به اطلاعات درست میزان عوارض ورود به طرح ترافیک را مراجعه به سایت mytehran.ir و یا استفاده از کد ستاره 137 ستاره 3، ستاره 3، مربع است که به تازگی از سوی شهرداری تهران در اختیار کاربران قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.