| کد خبر: 164189 |

◄ قیمت بلیت مترو کرج چگونه کاهش یافت؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، از مصوب شدن نرخ بیلط مترو در دو بخش درون و برون‌شهری خبرداد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، از مصوب شدن نرخ بلیت مترو در دو بخش درون و برون‌شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد علیخانی با اشاره به مصوب شدن قیمت بلیت مترو در مسیر تهران - کرج و باالعکس، اظهار کرد: نرخ بلیت مترو را پیش از این از سوی شورای شهر برای استفاده در سال 97، هزاروپانصد تومان تعیین شده بود که، با مخالفت فرمانداری تهران روبه‌رو شد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این‌که، نظر فرمانداری بر این بود که نرخ تعیین شده بیش از سیاست‌های دولتی است، گفت:  ایراد فرمانداری در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای  شهر تهران، به شور گذاشته شد و در نهایت، تصمیم بر آن شد تا نرخ بلیت قطار شهری حومه نیز به مانند مترو داخل شهر باشد.

علیخانی با بیان این‌که «نرخ بلیت از 800 به 1000 تومان در دو بخش حومه و داخل شهر تغییر پیدا کرد»، افزود: نرخ‌های مصوب در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر به تائید اعضا در صحن رسید و ابلاغ آن در دستور کار قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش نارضایتی در میان مسافران قطار شهری کرج-تهران نیز گفت: رفع برخی از مشکلات در این بخش به نوعی منوط به همکاری شهرداری کرج با مترو تهران است، یعنی طبق توافقاتی که از گذشته با شهرداری تهران انجام شده و همکاری به این منظور با شهرداری کرج آغاز  شده است.

علیخانی با ابراز تاسف از عدم همراهی مناسب شهرداری کرج با مترو تهران، یادآور شد: امیدوار هستیم تا شهرداری تهران به منظور بهره‌وری بیشتر از این بخش و ارائه خدمات بهتر به مردم به کمک شهرداری تهران بیاید تا که مشکلات تردد در مسیر تهران-کرج از میان برداشته شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران باتاکید بر این‌که تاکنون برای افزایش نرخ بلیت اتوبوس پیشنهادی از سوی شهرداری تهران به شورای شهر ارائه نشده است، افزود: بررسی کارشناسی نرخ تاکسی در شهرداری تهران در حال انجام است و به محض تکمیل پیشنهاد جدید به کمیسیون حمل‌ونقل شورا ارائه خواهد شد.

علیخانی در خصوص ارائه پیشنهاد افزایش نرخ کرایه تاکسی اتوبوس از سوی شهرداری تهران به کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران، ابراز داشت: برای نرخ کرایه تاکسی برنامه‌هایی در دست بررسی است چرا که نرخی که در حال حاضر برای تاکسی‌ها وجود دارد در تمام سطح شهر تهران یک نواخت است. این در حالی است که باید از نظر کارشناسی تفاوت‌هایی میان نرخ تاکسی در نقاط مختلف شهر تهران اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: باید نرخ‌های مصوب دارای توجیهنزد مردم باشند،  و تنها تعیین یک نرخ بدون کارشناسی موجب خواهد شد تا در عمل نوع دیگری به کار گرفته شود به شکلی که درحال حاضر نرخ‌های مصوب مورد پذیرش نیستند و باید تغییراتی در آن صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.