| کد خبر: 137873 |

عملکرد حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری سقز تشریح شد

معاون حمل و نقل و ترافیگ شهرداری سقز ضمن تشریح عملکرد 3 ماهه اول سال1396 گفت: روزانه با استفاده از 49 دستگاه اتوبوس و میدل باس فعال، 800 دستگاه تاکسی تلفنی، 280 دستگاه تاکسی خطی، 745 دستگاه تاکسی گردشی و 35 دستگاه مینی بوس به شهروندان سقز و حومه خدمت رسانی می کنند.

تین نیوز

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری سقز ضمن تشریح عملکرد 3 ماهه اول سال1396 گفت: روزانه با استفاده از 49 دستگاه اتوبوس و میدل باس فعال، 800 دستگاه تاکسی تلفنی، 280 دستگاه تاکسی خطی، 745 دستگاه تاکسی گردشی و 35 دستگاه مینی بوس به شهروندان سقز و حومه خدمت رسانی می کنند.

امیر مرادی با بیان اینکه سیستم های حمل و نقل، امروزه در جوامع شهری، شاهرگ حیاتی ارتباطات و توسعه محسوب می شوند، خاطر نشان ساخت: در شرایط کنونی حمل و نقل عمومی و جابجائی بموقع شهروندان و مسافرین از کارکردهای اصلی و حیات شهری و از نیازهای اولیه یک شهر زنده و پویا محسوب می شود که در این راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری سقز در 3 ماهه اول سال 96 اقداماتی و فعالیت هایی از جمله؛ ارائه 280 سرویس رایگان به نماز گزاران در روزهای جمعه و 230 سرویس رایگان به ارگان ها، هیآت های ورزشی، بهزیستی، کمیته امداد، نصب و بازسازی تعداد 150 تابلو و علایم راهنمائی در سطح شهر، همکاری با واحد عمران در پروژه های عمرانی و حمل و نقل سطح شهر (بیش از 30 مورد)، را به انجام رسانده است.
امیر مرادی ایجاد 65 مورد سرعت کاه برابر مصوبه و نظر کارگروه و نیز شورای ترافیک، رنگ آمیزی سرعت کاه ها و گذرگاه های عابر پیاده سطح شهر، خط کشی طولی معابر و خیابان های سطح شهر در دو مقطع بیش از 50 کیلیومتر، نصب و راه اندازی چراغ های راهنمایی تقاطع پل جدید "که وه سوار"، نصب گل میخ، جداکننده پلاستیکی، علایم هشداری و ... در مکان های مورد نظر برابر نظر راهور و شورای ترافیک و راه اندازی مرکز معاینه فنی شماره 3 سقز در کیلومتر1 جاده بوکان توسط بخش خصوصی از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.

وی گفت: نظارت و بازرسی، مدون و ادواری بر عملکرد بهره برداران بخش خصوصی اتوبوس، تاکسی، آژانس مینی بوس رانی و ...، نظارت بر عملکرد 6 جایگاه شبانه روزی CNG، نظارت بر عملکرد و نیز تایید برچسب های درخواستی 3 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک سطح شهر، پیگیری و انجام مصوبات شورای ترافیک (18 مورد)، نظارت بر عملکرد پیمانکار کارت پارک های سطح شهر(پارکومتر)، صدور دفترچه دائم و کمکی، برگ مرخصی، تشکیل پرونده و ... در واحد تاکسیرانی ( بیش از 200 مورد) از فعالیت های انجام شده 3 ماهه اول 96 معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری سقز می باشد
وی اظهار داشت: در راستای سامان دهی ناوگان باری و مسافربری درون شهری و حومه‏، بر اساس دستورالعمل و مصوبات دفتر حمل و نقل عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و شورای شهر سقز تاکنون 400 مورد ثبت نام، صدور احکام فعالیت و اشتغال انجام شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری سقز بیان داشت: راه اندازی سیستم هوشمند حمل و نقل اتوبوسرانی(کارت بلیط، مدیریت ناوگان از طریق GPRS و مکان یابی اتوبوسها از طریق GPS) و توزیع کارت الکترونیکی در میان شهروندان ارجمند و کنترل بصورت الکترونیکی و از طریق AVL ، نظارت، بازرسی، برخورد با رانندگان خاطی، تشکیل کمیته انضباطی و ... در اتوبوسرانی و تاکسیرانی بر اساس ضرورت، تشکیل جلسات هیآت مدیره اتوبوسرانی، مکاتبات با دفتر فنی و اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور و تاکسیرانی های شهری کشور و ... با توجه به نیاز و ضرورت آن در این مدت صورت گرفته است.

مرادی در پایان ارتقاء، بهبود و نوسازی اتوبوس ها در حد امکان و افزایش خدمت رسانی، رفاه شهروندی و توسعه سرویس دهی و... از دیگر برنامه های این سازمان دانست.

46

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.