| کد خبر: 51165 |

انتقاد مدیرکل راه و شهرسازی از عملکرد پیمانکاران کهگیلویه وبویراحمد

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد با انتقاد از وضعیت پیمانکاری در استان گفت: پیمانکاران در استان قیمت واقعی ارائه نمی دهند که همین موضع باعث ناتوانی در به پایان رساندن و نیمه کاره ماندن بسیاری از پروژه ها در سطح استان است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد، حسن فدایی با تقدیر از خدمات پیمانکارانی که با عملکرد مطلوبشان باعث رشد و توسعه زیرساخت های استان شده اند، بیان داشت: پیمانکاران قشر سازنده هستند و باید برای آنان احترام زیادی قائل بود و کارفرمایان نیز باید به عنوان مشاور و راهنما در کنار آنان باشند.

وی از کسانیکه که قیمت های غیرکارشناسی و بدون آنالیز ارائه می دهند بشدت انتقاد کرد و افزود: یقینا پیمانکار برای اجرای کار و رسیدن به سود در مناقصه شرکت می کند اما اینکه برخی خارج از این اصول در مناقصات شرکت می کنند و قیمت های غیرکارشناسی می دهند، هدفشان صرفا برنده شدن در مناقصات است و قصد اجرای کار را ندارند که با این نوع عملکرد به عمران و آبادانی استان ضربه می زنند.

فدایی افزود: برای جلوگیری از شرکت کردن پیمانکاران غیرمتعهد در مناقصات، کمیته فنی – بازرگانی باید فعال باشد و آنالیز های ارائه شده از سوی پیمانکاران را به دقت مورد برررسی قرار دهد و راست آزمایی کند.

مدیرکل راه و شهرسازی ابراز داشت: به دلیل عملکرد بد برخی از پیمانکاران استان کهگیاویه وبویراحمد ، متاسفانه در استان های همجوار دیدگاه خوبی نسبت به پیمانکاران این استان ندارند و حتی اجازه شرکت در مناقصات را نیز به آنها نمی دهند.

وی تصریح کرد: نباید اجازه هدر رفت بیت المال را بدهیم و پیمانکاران گرامی نیز با قیمت های غیرکارشناسی بسیار بالا یا پائین فقط به فکر برنده شدن نباشند.

حسن فدایی همچنین از حذف تعدد مناقصات در پروژه های مختلف خبرداد و خاطر نشان کرد: یکی از سیاست اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیاویه وبویراحمد کم کردن تعداد مناقصات در یک پروژه و عدم برگزاری مناقصه جدید تا به سرانجام رسیدن پیمان های قبلی است.

فدایی همچنین به موضوع مهندسی ارزش در پروژه ها تاکید داشت و اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی راهها در استان کهگیاویه وبویراحمد طراحی آنها است و باید طراحی ها به گونه ای باشد که بهترین مسیرها انتخاب شود و لازم به خاکبرداری های غیرضروری و ایجاد هزینه های اضافی نباشد و در عین حال منابع طبیعی و محیط زیست نیز کم ترین آسیب را ببینند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیاویه وبویراحمد در پایان با تقدیر از همه کسانی که در به ثمر رسیدن پروژه های راه و شهرسازی استان نقش سازنده ایفاء می کنند، گفت: همه باید برای سازندگی و آبادانی استان تلاش کنیم و در عملکردمان منافع عمومی و حفظ بیت المال و همچنین صیانت از منابع طبیعی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.