| کد خبر: 269716 |

آیا ناوگان اتوبوس برون شهری در نوروز پاسخ گوی نیاز مسافران خواهد بود؟

پیش فروش بلیت های نوروزی اتوبوس های بین شهری از ۲۰ اسفند ماه آغاز شده که برای این ایام حدود ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

پیش فروش بلیت های نوروزی اتوبوس های بین شهری از ۲۰ اسفند ماه آغاز شده که برای این ایام حدود ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طی سال های اخیر با توجه به  افزایش تقاضا در ایام پیک سفر،  بلیت در ناوگان مختلف حمل ونقلی با تغییر قیمت روبرو شده است. در این شرایط بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از ارزان ترین ناوگان حمل ونقلی که اتوبوس است استفاده کنند. این در حالی که بلیت اتوبوس هم مانند سایر ناوگان حمل ونقلی  در ایام نوروز بسیار کمیاب شده و بسیاری مسافران چندین روز در پایانه های مختلف به دنبال خرید بلیت برای  سفر به شهرهای خود هستند.

در حال حاضر افزایش میزان تقاضای خرید بلیت اتوبوس در برخی از مسیرها باعث شده که  خرید حضوری  با  سختی انجام شود و بسیاری از مسافران ساعت ها در پایانه ها معطل بمانند.

در همین رابطه اسدی یکی از مسافران مسیر تبریز به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از چند روز گذشته  به دنبال بلیت اتوبوس از تهران به تبریز در چند پایانه مسافری آزادی، بیهقی و جنوب بوده ام اما متاسفانه به هر باجه ای مراجعه می کردم با پاسخ  بلیت نداریم روبرو می شدم و در نهایت از طریق  لیست انتظار  توانستم بلیت پیدا کنم.

او بیان کرد: در سال های گذشته هر زمانی که به پایانه مراجعه می کردم بلیت وجود داشت اما در یکی دو سال گذشته در روزهای پیک سفر که به پایانه مراجعه می کنم بلیت وجود ندارد و تنها در برخی از ایامی که پیک سفر نیست بلیت پیدا می شود.

همچنین هاشمی یکی دیگر از دانشجویان  که هر ماه از تهران به اصفهان می رود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به تعطیلی دانشگاه ها برای رفتن به شهر خود  اقدام کردم و به دلیل هزینه ها مجبور هستم از  ناوگان حمل ونقل جاده ای و اتوبوس های برون شهری استفاده کنم اما در این ایام به دلیل نبود اتوبوس در مسیرهای مختلف با مشکل مواجه می شویم. 

او گفت: در ایام پیک سال باید حداقل از دو هفته قبل به پایانه ها مراجعه کرده تا بتوانیم یک بلیت خریداری کنیم. باید تدابیر لازم برای سفرهای نوروزی و روزهای قبل از آن به دلیل  سفرهای دانشجویان در نظر گرفته شود .

جبران کمبود ناوگان با واردات اتوبوس های جدید

براساس این گزارش احمد رضا عامری مدیرعامل اتحادیه پایانه های مسافری با بیان اینکه در حال حاضر ۷هزار و۵۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داریم گفت: در حال حاضر تعدادی از ناوگان حمل ونقل اتوبوس برون شهری به دلیل افزایش هزینه ها و صرفه نداشتن به سرویس های عمومی پیوسته اند.  

وی اظهار کرد: امیدواریم با واردات ناوگان جدید به بخش حمل ونقل اتوبوس مسافری بتوانیم بخشی از کمبود ناوگان را در بخش حمل ونقل جاده ای جبران کنیم.

هیچ محدودیتی در فروش بلیت اتوبوس وجود ندارد

این در حالی است که  داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری  گفت: بلیت به اندازه کافی موجود است و هیچ محدودیتی در فروش بلیت وجود ندارد.

باقرجوان با بیان اینکه فعلا  قیمت بلیت های اتوبوس های برون شهری تغییر نکرده است  تصریح کرد: نرخ بلیت ها هیچ افزایشی نداشته و چنانچه افزایش قیمتی از سوی مراجع رسمی اعلام شود، آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

او بیان کرد:  مطابق برنامه ریزی انجام شده ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری، ۱۹هزار دستگاه مینی بوس و ۳۰ هزار دستگاه سواری کرایه در ایام نوروز در محورهای مختلف درون استانی و برون استانی، مسافران را جابه جا می کنند.

همچنین در  همین رابطه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گفت: در ۱۰ ماه نخست امسال، تعداد ۱۲۴ میلیون مسافر با وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری جابه جا شد ند که ۵۸ درصد از طریق اتوبوس برون شهری، ۳۴ میلیون نفر با مینی بوس (۲۷ درصد) و ۱۸ میلیون مسافر با سواری های کرایه برون شهری (۱۵ درصد) جابه جا شدند.

بر این اساس در ۱۰ ماه نخست امسال، ۷۲ میلیون مسافر با اتوبوس سفر کرده اند، حال با توجه به استقبال گسترده مسافران از اتوبوس های برون شهری در ایام نوروز باید دید  چه تدابیری در این بخش در نظر گرفته می شود؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.