| کد خبر: 238128 |

◄ تبعات خطرناک سرقت علائم، تجهیزات و المان های جاده ای

از تمامی متولیان امنیت راه های کشور؛ اعم از وزارت راه، وزارت کشور، نیروی انتظامی و... انتظار می رود قبل از ایجاد هرگون بحرانی در این زمینه تدبیر و چاره اندیشی نمایند چرا که تبعات این ناهنجاری دامنگیر کل جامعه خواهد بود.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل از تبعات خطرناک سرقت علائم، تجهیزات و المان های فلزی پل های فولادی جاده های کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز، رضا مرادی به خبرنگار ما گفت: متاسفانه در روزهای اخیر خبرهایی در رسانه ها منتشر شد که بر اساس آن علائم و تجهیزات نصب شده در راه های استان خوزستان به ویژه المان ها و مهاربندهای سازه ای، شاه تیرهای فلزی پل فولاد خوزستان توسط سارقان با هوا برش کنده شده و به سرقت رفته بود.

وی افزود: با توجه به عملکرد علامت ها و تجهیزات ایمنی راه ها که در جهت هدایت و تامین ایمنی جاده ها است، قطعا فقدان آنها در نقاط حساس جاده ای در اثر سرقت، موجب سردرگمی رانندگان و بروز حوادث جاده ای خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

او عنوان کرد: از طرفی سرقت ملحقات پل های فلزی فقط منحصر به کاهش المان های این سرمایه های عظیم راه ها نیست بلکه در اثر کاهش ظرفیت باربری این سازه های مهم، ناشی از کسر قسمت های باربر سازه،  فرو ریزش و تخریب این پل ها را نیز در پی خواهد داشت!

مرادی تاکید کرد: تخریب ناشی از سرقت این سازه ها، علاوه بر اتلاف سرمایه های بیت المال و تبعات و عواقب این فروریزش،  وقوع سوانح و حوادث جاده ای را نیز به همراه دارد.

به گزارش تین نیوز، این کارشناس گفت: اگر به هر طریق ممکن این ناهنجاری اجتماعی کنترل و از آن جلوگیری نگردد قطعا تبعات و عواقب این کار خطرناک، ماه ها و سال ها، محورهای شریانی کشور را دچار مشکل و یا حتی انسداد خواهد کرد.

وی افزود: از تمامی متولیان امنیت راه های کشور؛ اعم از وزارت راه، وزارت کشور، نیروی انتظامی و... انتظار می رود قبل از ایجاد هرگونه بحرانی در این زمینه تدبیر و چاره اندیشی نمایند چرا که تبعات این ناهنجاری دامنگیر کل جامعه خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.