| کد خبر: 237418 |

محورهای اصلی استان زنجان به بزرگراه تبدیل می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: همه محورهای اصلی زنجان تا سه سال آینده تبدیل به بزرگراه می‌شود.

تین نیوز

مسعود بیات‌منش ظهر امروز (اول آذرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان و بازدید از پروژه‌های در دست اقدام، حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شد. با تخصیص این میزان اعتبار شاهد تسریع در روند اجرای پروژه‌های حوزه راه در زنجان خواهیم بود و با توجه به پیشی‌بینی تخصیص اعتبار در سال‌های آینده، همه محورهای اصلی زنجان تا سه سال آینده تبدیل به بزرگراه می‌شود.

به گزاشر تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی (طرح نهضت ملی مسکن) کلنگ‌زنی شد، ابراز کرد: در این سفر، وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن ۷۴۴ واحدی کوی برکت و کوی زنگان بازدید کرد و در روند اجرای پروژه‌ها قرار گرفت. همچنین برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در این استان پیش‌بینی شده و در این زمینه جزو استان‌های پیشتاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین یکی از پروژه‌های مهم در کشور است، تصریح کرد: حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خط دوم راه‌آهن زنجان به قزوین مورد نیاز بود که توافقات لازم برای تخصیص این اعتبار در سفر روز پنج‌شنبه رئیس‌جمهور به استان زنجان انجام شده است.

وی با اشاره به تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل محور کبودرآهنگ - قیدار - همدان، عنوان کرد: ۳۰ میلیارد تومان نیز برای محور کلور - درام و برای پروژه‌های زنجان به دندی و تخت سلیمان و زنجان ـ بیجار بیش از ۳۴ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است و نقش مهمی در انتقال محصولات تولیدی منطقه و رونق اقتصادی خواهد داشت.

بیات‌منش با اشاره به تصویب توسعه باند فرودگاه زنجان، گفت: این طرح برخی مشکلات فنی دارد که مورد بررسی قرار گرفته و منابع برای انجام فاز مطالعات این امر تامین می‌شود.

وی یادآور شد: همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان زنجان ۴۷ کیلومتر در دو محور بهره‌برداری شد که ۳۵ کیلومتر آن در محور زنجان ـ بیجار و ۱۲ کیلومتر نیز از سلطانیه ـ خدابنده و در ادامه به کبودرآهنگ در استان همدان است و برای احداث این محور در استان نیز حدود ۵۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و کل اعتبار هزینه شده برای دو جاده نیز حدود ۱۶۰۰ میلیارد ریال است.

این مسئول افزود: ۶۰ کیلومتر از پروژه دو بانده کردن محور زنجان -  بیجار باقی مانده که عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر از آن در استان زنجان و ۱۲ کیلومتر آن در استان کردستان در دست اجرا است. بر اساس قیمت روز حدود ۸۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه دو بانده کردن محور زنجان ـ بیجار نیاز بوده و برای پایان همه پروژه‌های دو بانده در استان زنجان، ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه مطالبات پیمانکاران پروژه دو بانده کردن جاده‌های استان زنجان ۱۲۰۰ میلیارد ریال است، ابراز کرد: پروژه‌های زنجان - دندی - تخت سلیمان شاخه غربی و زنجان - بیجار شاخه جنوبی در قالب یک طرح تعریف شده‌اند و امسال ۳۴ میلیارد ریال اعتبار برای این دو پروژه در نظر گرفته خواهد شد و با تزریق اعتبار این پروژه‌ها طی بازه زمانی چهار یا پنج سال به پایان می‌رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.