| کد خبر: 198099 |

◄ بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح کنار گذر یزد

در دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از 61/5 کیلومتر مسیر بهسازی و آسفالت شده در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه راه‌ها را از مهمترین دستاوردهای انقلاب در مناطق مختلف کشور دانست و اظهار داشت: در دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از 61/5 کیلومتر مسیر بهسازی و آسفالت شده در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، علی علیخانی  عنوان کرد: این پروژه با اعتبار 11 میلیارد تومان در پنج شهرستان استان یزد در دست اجراست و در ایام دهه فجر آماده بهره‌برداری خواهد بود.

علیخانی یادآور شد: در شهرستان اردکان پنج پروژه به طول 32/5 کیلومتر با اعتبار 3 میلیارد تومان، در تفت چهار پروژه به طول 10 کیلومتر با اعتبار سه میلیارد تومان، در مهریز یک پروژه به طول دو کیلومتر با اعتبار 500 میلیون تومان، در خاتم یک پروژه به طول 12/5 کیلومتر با اعتبار 4 میلیارد و 150 میلیون تومان و در بافق یک پروژه به طول چهار کیلومتر با اعتبار 500 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، خاطرنشان کرد: پروژه‌های مهم دیگری نیز در حوزه راهداری در دست اجراست که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی از مهم‌ترین این پروژه‌ها به طرح ساماندهی و روکش آسفالت کنارگذر تفت، ساماندهی ورودی روستاهای اسلامیه و فیض‌آباد در شهرستان تفت، بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح کنارگذر یزد در بلوار مناجات و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح روستای فهرج همچنین بهره‌برداری از باند دوم محور بهاباد - پرک در شهرستان بهاباد، اشاره کرد.

علیخانی بیان کرد: یزد در مرکز کشور و شاهراه بین المللی قرار دارد و راه‌های اصلی از جمله تهران ـ بندرعباس و مشهد به غرب کشور به عنوان راه‌های ترانزیتی مهم، از یزد می گذرد.

وی افزود: ما توانسته ایم در این 40 سال یک شبکه ترانزیتی خوب در استان ایجاد کنیم و ظرفیت حمل و نقلی که از استان عبور می‌کند را با کمترین هزینه در بحث افزایش ایمنی و تصادفات همچنین ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی در حاشیه راه‌ها، ساماندهی کنیم.

علیخانی با مقایسه وضعیت راه‌های استان یزد در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب در استان یزد عنوان کرد: 40 سال قبل راهی به عنوان بزرگراه در استان نداشتیم اما اکنون 753 کیلومتر بزرگراه در این استان احداث شده است.

وی ادامه داد: مسافت راه‌های اصلی و فرعی استان یزد در 40 سال پیش 321 کیلومتر بوده اما این میزان در حال حاضر به هزار و 647 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان یزد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: در 40 سال پیش، 289 کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت بود که اکنون این میزان به دو هزار و 289 کیلومتر رسیده و همه روستاهای بالای 20 خانوار استان، دارای راه آسفالته و دسترسی مناسب هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی پروژه‌هایی که از ابتدای سال جاری تاکنون به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح و بهره‌برداری شده است، به پروژه 5/5 کیلومتر آسفالت سطح دو لایه پیرنارکی، آسفالت گرم شش کیلومتر از مسیر توت ـ انجیروند، بهسازی و تعریض 4/5 کیلومتر از مسیر عقدا ـ‌ سرو، آسفالت سطحی سه کیلومتر از مسیر خلیل آباد ـ هفتهر، بهسازی و روکش آسفالت یک کیلومتر از مسیر ورودی شمالی اردکان، روکش آسفالت پنج کیلومتر آسفالت فیض‌آباد ـ سخوید و ... اشاره کرد.

391b5cc78d4c4d0ebb3a367571a03a31_JPG

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.