| کد خبر: 186678 |

◄ هشدار به مسافران ورودی شهر یزد

تصادفات جاده‌ای در مسافرانی که از چهار جهت کشور به یزد می‌آیند، بیشتر است چراکه یزد در مرکز کشور و با فاصله زیادی از این مراکز قرارگرفته و احتمال خستگی رانندگی در آن بیشتر است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد خواب‌آلودگی و خستگی را مهم‌ترین عامل حوادث و تصادفات جاده‌ای عنوان کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، علی علیخانی  با اشاره به اهمیت ایمنی درزمینهٔ حمل‌ونقل جاده‌ای، اظهار کرد: ایمنی در جاده به‌اندازه‌ای اهمیت دارد که یک روز را به همین عنوان نام‌گذاری کرده‌اند از همین رو توقف گاه‌های موقتی نیز به‌منظور رفع خستگی رانندگان ایجادشده است.

این مسئول افزود: نصب تابلوها و علائم جاده‌ای، خط‌کشی‌ها و حصارهای ایمنی در کنار جاده‌ها، خط‌کشی‌های نقطه‌ای و کنترل فنی رانندگان از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده است.

علیخانی، کسب رتبه اول درزمینهٔ کاهش تلفات جاده‌ای در ۱۰ ماه سال ۹۷ را از مهم‌ترین دستاوردهای این اداره کل برشمرد و تصریح کرد: این جایگاه در ۱۱ ماه سال گذشته نیز با اختلاف ۰.۳ درصد به جایگاه دوم رسید که این جایگاه نیز حائز اهمیت است.

وی، کاهش ۵۰ درصدی حوادث جاده‌ای نوروز را از دیگر دستاوردها نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان و بیان کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی اداره کل راهداری و پلیس‌راه منجر به کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای در نوروز امسال در مدت‌زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین‌ماه شد.

این مسئول، مهم‌ترین عامل بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای در یزد را خواب‌آلودگی رانندگان خواند و گفت:  تصادفات جاده‌ای  در مسافرانی که از چهار جهت کشور به یزد می‌آیند، بیشتر است چراکه یزد در مرکز کشور و بافاصله زیادی از این مراکز قرارگرفته و احتمال خستگی رانندگی در آن بیشتر است.

پیش‌ازاین حامد معتمدی معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، عنوان کرده بود: در طول طرح ۲۱ روزه ایام نوروز ۱۳۹۸  شاهد کاهش ۸۹ درصدی در تعداد تصادفات فوتی و کاهش ۸۰ درصدی در تعداد متوفیان استان نسبت به طرح سال ۹۷ بوده‌ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.