| کد خبر: 175250 |

◄ حکم سنگین دادگاه برای سارقان بار کامیون‌ها

اتباع افغانی که مدت‌ها در جاده‌های ایران اقدام به راه زنی و سرقت بار کامیون‌ها و تریلی‌ها می‌کردند از سوی دادگاه محکوم‌به 55 سال حبس و 740 ضربه شلاق شدند.

تین نیوز

اتباع افغانی که مدت‌ها در جاده‌های ایران اقدام به راه زنی و سرقت بار کامیون‌ها و تریلی‌ها می‌کردند از سوی دادگاه محکوم‌به 55 سال حبس و 740 ضربه شلاق شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از شرق، اولین بار این مردان افغانستانی دو سال قبل اقدام به حمله شبانه به کامیون‌ها و تریلی‌هایی کردند که در مسیرهای مختلف اقدام به حمل بار می‌کردند.

اولین بار یک راننده کامیون جوان اواخر سال 95 با مراجعه به پلیس از سرقت بار خودروی خود شکایت کرد.

او از یکی از شهرهای جنوبی چند تن مواد غذایی بار زده بود و به سمت تهران می‌برد. این راننده شب به انبار که در جاده مخصوص کرج بوده می‌رسد و برای تخلیه خودرو باید تا صبح صبر می‌کرده است.

در نیمه‌های شب هنگامی‌که در خودرو به خواب‌رفته بوده با صدای وحشتناک بیدار می‌شود و متوجه می‌شود تعدادی افغانی در اطراف خودرو با قمه و چاقو هستند و یکی از آن‌ها به شیشه خودرو می‌کوبد.

این افراد پس از بستن دست و پای راننده بار کامیون را خالی کرده و با وانت به سرقت می‌برند.

با اعلام این گزارش و شکایت‌های مشابه از سوی انبارداران و چندین راننده کامیون حوالی همان محل، بررسی فرضیه سرقت شبانه از سوی شبکه سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت. با پیگیری‌های اداره آگاهی و استفاده از شگردهای پلیسی مأموران، همچنین ردیابی تلفن همراه یکی از سارقان آن‌ها موفق به شناسایی اعضای باند سرقت در خانه‌یکی از متهمان و دستگیری آن‌ها شدند و اموال مسروقه را نیز کشف کردند.

پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و متهمان پای میز محاکمه رفتند و دفاعیات خود را مطرح کردند.

در پایان، هیأت قضائی همه متهمان را به 74‌ضربه شلاق و رد مال و سه نفر از متهمان را به 10‌سال حبس، دو نفرشان را به هفت سال، دو نفر از آن‌ها را به پنج سال حبس و سه نفر مال‌خر اموال مسروقه را به شش سال حبس محکوم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.