| کد خبر: 170706 |

◄ تعلیق دو ساله مجوز فعالیت راننده اتوبوس سانحه سنندج

اجازه کار راننده اتوبوس در سانحه سنندج دو سال تعلیق شد.

تین نیوز

اجازه کار راننده اتوبوس در سانحه سنندج دو سال تعلیق شد.

مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: حکم صادرشده برای دیگر مقصران این حادثه، سه ماه تعلیق از کار شرکت مسافربری و یک سال تعلیق از کار برای شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی به‌عنوان مالک کامیون حامل سوخت بوده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، تقی‌زاده که به کردستان سفرکرده با اشاره به‌احتمال تغییر مسیر تردد کامیون‌های سوختی بین ایران و کردستان عراق در داخل خاک ایران گفت: قرار است استاندار کردستان با اخذ نظر مقامات استانی ذی‌ربط، طی مکاتباتی نظر استانداری کردستان درخصوص تغییر مسیر حمل تانکرهای سوخت عبوری از این استان و سایر پیشنهادات مربوطه را به معاونت حمل‌ونقل وزارت راه اعلام کند تا براساس برآیند آنها، تصمیمات نهایی در این زمینه اتخاذ شود.

او درباره این سانحه افزود: متأسفانه این سانحه منجر به فوت یازده نفر از هم‌وطنانمان شد، به همین منظور علاوه‌بر اعزام مشاور کمیسیون ایمنی راه‌ها به منطقه برای بررسی عمقی موضوع و بررسی زوایای مختلف برای جلوگیری از حوادث مشابه، جلسه فوق‌العاده کمیسیون را نیز در ۱۵ مرداد برگزار می‌کنیم.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها ادامه داد: کمیسیون ماده ١١ و ١٢ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز جدای از کمیسیون ایمنی راه‌ها تشکیل و مصوباتی درخصوص سانحه سنندج اتخاذ شد که ازجمله این تصمیمات می‌توان به صدور احکام مقصران این حادثه اشاره کرد.

در حادثه تصادف یک دستگاه تانکر سوخت با یک اتوبوس مسافری در نیمه‌شب 19 تیر یازده نفر از هم‌وطنانمان جان خود را از دست دادند.

دلیل اصلی این تصادف از طرف پلیس عدم توانایی راننده تانکر در کنترل خودرو اعلام‌شده است. پلیس‌راهور سنندج پیش‌ازاین به شهرداری این شهر برای ایجاد چند سرعت‌گیر در مسیر سراشیبی که تانکرها از آن پایین می‌آیند را ده بود که متأسفانه اجرایی نشده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.