| کد خبر: 152085 |

تعطیلی جاده اقلید-یاسوج یک ساله شد

نزدیک به یک سال تردد اتوبوس از مسیر اقلید-یاسوج به علت غیراستاندارد بودن مسیر ممنوع است.

تین نیوز

 نزدیک به یک سال تردد اتوبوس از مسیر اقلید-یاسوج به علت غیراستاندارد بودن مسیر ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اقلید، حوالی ساعت 9 شب هجدهم آبان ماه سال گذشته بود که اتوبوس حامل زائران اربعین حسینی از استان یزد در مسیر اقلید-یاسوج واژگون شد و این حادثه حدود 40 کشته و زخمی بر جای گذاشت. از آن زمان تاکنون اتوبوس‌ها حق تردد در این محور را ندارند.

این در حالی است که این محور نزدیک‌ترین راه مواصلاتی استان‌های فارس، اصفهان و یزد به استان‌های جنوب غربی کشور چون کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است و مسافران بسیاری برای کوتاه کردن مسافت از این مسیر عبور می‌کنند. همچنین همه ساله در ایام اربعین حسینی زائران اباعبدالله الحسین(ع) از استان‌های فارس، اصفهان و یزد این مسیر را برای رسیدن به مرز شلمچه و چزابه انتخاب می‌کنند. 

 امسال در حالی به ایام اربعین نزدیک می‌شویم که هنوز مسیر بازگشایی نشده و این مسئله خیل زائران و مسافران را دچار مشکل و نگرانی کرده است.به گفته مسئول یکی از موکب‌های مستقر در اقلید در سال گذشته بالغ‌ بر 300 دستگاه اتوبوس و 5000 دستگاه سواری زائرین اربعین حسینی استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، اصفهان و یزد از شهر اقلید عبور کردند و در موکب‌های شهرستان خدمت‌رسانی شدند اما با بسته شدن جاده و ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها ناچار به عبور از مسیری طولانی‌تر برای رسیدن به مرز شدند.

وی گفت: امسال نیز ما و دیگر موکب‌های شهرستان آماده پذیرایی از زائرین هستیم اما مسئولین باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع ایرادات موجود و بازگشایی مسیر اقدام کنند تا زائر مجبور به طی مسافتی طولانی نشود.

کاشف، یکی از رانندگانی است که با گلایه از تعطیلی جاده می‌گوید: بازگشایی جاده اقلید-یاسوج مسیر اصفهان-یاسوج را از 662 کیلومتر به 442 کیلومتر و مسیر یزد-یاسوج را از 622 کیلومتر به 382 کیلومتر کاهش می‌دهد و طبیعی است که هر راننده و مسافری کوتاه‌ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب می‌کند.

وی گفت: در بسیاری از جاده‌ها حادثه و تصادف رخ می‌دهد اما آیا هر جاده‌ای که دچار حادثه شد باید مسدود شود؟ ای‌کاش مسئولین به‌جای مسدود کردن مسیر چاره‌ای برای رفع موانع و مشکلات این محور می‌کردند تا رانندگان و مسافران بتوانند با خیالی آسوده سفر خود را انجام دهند.

سیدحسین افضلی، نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: در این مدت برخی نقاط حادثه‌خیز و نیازمند ترمیم در مسیر اصلاح شد و پرتگاه‌هایی که وجود داشت، خاکریزی شد همچنین آن جاهایی که نیاز به نصب تابلوهای هشداردهنده و ترافیکی بود تابلوها نصب شد و بخش عمده‌ای از راه که نیاز به خط‌کشی داشت نیز خط‌کشی صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه به نظر می‌رسد آن عمده مشکلاتی که باعث مسدود شدن مسیر شده بود، برطرف شده است بنابراین ما انتظار داریم که به‌زودی این ممنوعیت برداشته شده و مسیر بازگشایی شود تا بحث عبور و مرور مسافران تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: 30 میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن "یاسوج-اقلید" اختصاص یافت

سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس نیز در گفت‌وگو با تسنیم گفت: بعد از حادثه واژگونی اتوبوس زائرین اربعین استان یزد جلسات متعددی با پلیس داشتیم و متأسفانه قسمتی از این مسیر از مشخصات راه فرعی برخوردار بود که با هماهنگی پلیس الزامات ایمنی از قبیل برطرف نمودن پرتگاه‌ها، خط‌کشی مسیر را انجام دادیم و نیازهایی را که پلیس در این زمینه داشت، برآورده کردیم. 

وی افزود: در جلسه‌ای در کمیته ایمنی راه‌های استان فارس در دو ماه گذشته داشتیم تأکید بر این بود که حتماً این کار انجام بشود بنابراین برای جمع‌بندی هفته آینده جلسه کمیته ایمنی راه‌های استان با حضور معاونت امور عمرانی فارس برگزار می‌شود که امیدواریم در حداقل زمان و برای تردد زائرین اربعین حسینی این مسیر را بازگشایی کنیم تا هم‌وطنان ما با حداقل زمان بتوانند به مقصد برسند.

خبرگزاری تسنیم در نظر دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفتر خبرگزاری تسنیم استان فارس در جریان بگذارند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.