| کد خبر: 13853 |

راه‌اندازی پایانه مرزی پیشین افزایش مراودات تجاری ایران و پاکستان را در پی دارد

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های سیستان و بلوچستان گفت: علاقه دو کشور به توسعه مناسبات تجاری از یک میلیارد دلار کنونی به 5 میلیارد دلار مستلزم ایجاد ساز و کارهای عملی است که در این راستا راه‎اندازی پایانه مرزی پیشین ضروری است.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان، علی خانقائی در نشست مشترک با محمد زمان نورستانی سرکنسول افغانستان در زاهدان گفت: علاقه دو کشور به توسعه مناسبات تجاری از یک میلیارد دلار کنونی به 5 میلیارد دلار مستلزم ایجاد ساز و کارهای عملی است که یکی از مهم‌ترین اقدامات عملی در این راستا راه‎اندازی پایانه مرزی پیشین در جنوب استان و توسعه این منطقه خواهد بود..
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های سیستان و بلوچستان با اشاره به یادداشت تفاهم‎های کمیسیون حمل و نقل جاده ای دو کشور برای راه‌اندازی مرز رسمی جدید در پیشین انعقاد پروتکل مشترک مرزی برای راه اندازی مرز رسمی ضروری به نظر می‎رسد.
 
این مسئول حذف عوارض بین دو کشور را برای تسهیل مبادلات تجاری مهم دانست و افزود: این منجر به کاهش هزینه های مرتبط با حمل و نقل و در نتیجه کاهش بهای تمام شده کالا خواهد شد.
 
وی ادامه داد: مشکلاتی در اخذ ویزا برای رانندگان ترانزیتی وجود دارد و در حال حاضر برای رانندگان که محل صدور شناسنامه آنها سیستان و بلوچستان نیست در زاهدان ویزا صادر نمی‎شود که باید این مشکل برای روان سازی تردد ها برطرف شود.
 
خانقایی به حجم تردد مسافر بین دو کشور نیز اشاره کرد و افزود: برای خدمت رسانی مناسب تردد مسافر از طریق شرکت‌های حمل و نقل بین المللی مسافری دو کشور انجام شود و در صورت ایجاد شرایط حضور ناوگان مسافربری عمومی و اتوبوس‌های ایرانی در پاکستان، بخش خصوصی از آن استقبال می‎کند. سرکنسول پاکستان نیز بر اهمیت توسعه مناسبات بین دو کشور تاکید و اعلام کرد: در سفر اخیر سفیر پاکستان در استان و در دیدار با مقامات استانی به رفع موانع برای راه اندازی پایانه مرزی پیشین و تسهیل مراودات تجاری تاکید شد.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های سیستان و بلوچستان با اشاره به تشکیل کمیته مرزی مراودات تجاری مرزی بین دو کشور در مرداد ماه سال جاری در پاکستان، این نشست را فرصت مناسبی برای رفع و توسعه مناسبات در زمینه‌های مختلف دانست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.