| کد خبر: 134255 |

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اعلام کرد:

امسال، سال تغییر و تحول در حوزه راهداری استان کردستان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: امسال را با نام سال تغییر و تحول در حوزه راهداری تعریف کرده‌ایم تا با کمک‌های اعتباری دولت در زمینه روکش آسفالت، نصب تابلو و علائم و نگهداری راه‌های استان گام‌های جدی برداریم.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: امسال را با نام سال تغییر و تحول در حوزه راهداری تعریف کرده‌ایم تا با کمک‌های اعتباری دولت در زمینه روکش آسفالت، نصب تابلو و علائم و نگهداری راه‌های استان گام‌های جدی برداریم.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، جلسه تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان برگزار شد.

 

در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان اظهار کرد: مردم کردستان به دلیل اهمیت حوزه حمل و نقل به این بخش نگاه ویژه‌ای دارند.

 

امیر قادری با اشاره به اینکه اقدامات ارزشمندی در حوزه راه در سطح استان انجام شده است، گفت: نیاز است توجه بیشتری به این حوزه صورت بگیرد.

 

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه در حوزه کریدور شمال به جنوب که ۳۲۰ کیلومتر آن در استان کردستان واقع است، پروژه‌های مناسبی تعریف شده است و با پیگیری‌های انجام شده تقریباً تمام این ۳۲۰ کیلومتر تعیین تکلیف شده است.

 

معاون استاندار کردستان بیان کرد: شاید در گذشته به این کریدور به نسبت سایر کریدورها توجه کمتری شده بود در حالی که این کریدورها بسیار مهم و دارای ظرفیت‌های ارزشمندی است که از جمله آن‌ها نزدیکی به مرز و وجود سکونتگاه‌های شهری و روستایی و پتانسیل گردشگری در قالب این کریدور است.

 

قادری با ابراز امیدواری نسبت به تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه افزود: این طرح هم به لحاظ نقش و عملکرد در داخل استان و هم به لحاظ نقش ملی ارزشمند است.

 

وی با یادآوری تصادفات فراوان طی سال‌های ۹۵ و ۹۴ در راه‌های استان گفت: اگرچه بخشی از این مسئله به دلیل خطای انسانی بود، اما کامل کردن زیرساخت‌ها قطعاً در کاهش حوادث و سوانح جاده‌ای مؤثر است.

 

معاون استاندار کردستان با اشاره به اینکه مشکلات اساسی در حوزه راهداری وجود دارد، گفت: البته برنامه‌های خوبی در این حوزه برای سال جاری به کمک و مساعدت آقای کشاورزیان، معاون وزیر راه و رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری کشور طراحی و آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه عملکرد بیشتر راه‌های استان از نوع فرعی اما با نقش ترانزیتی است، گفت: این می‌تواند یک دلیل منطقی برای کمک بیشتر به کردستان در این حوزه باشد.

 

قادری با یادآوری آغاز عملیات ارتقای گردنه صلوات آباد و چهارخطه کردن مسیر در ۳ قطعه، آن را از جمله آرزوهای مردمی استان دانست و افزود: امیدواریم معاون محترم وزیر کمک‌های اعتباری مناسبی برای به سرانجام رساندن این پروژه تزریق کند.

 

معاون عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: مردم این استان حق دارند که از مسئولان استانی و کشوری توقع داشته باشند؛ در انتخابات ریاست جمهوری هم مردم کردستان نشان دادند تا چه اندازه به سرنوشت خود حساس هستند و با مشارکت مطلوب و رأی ۷۳ درصدی به آقای دکتر روحانی انتظار دارند که بیشتر به آن‌ها توجه شود.

 

وی تأکید کرد: حوزه حمل و نقل می‌تواند عرصه مناسبی برای تحقق مطالبات به‌حق مردم استان کردستان از مسئولان استانی و کشوری باشد و امیدواریم در این مسیر بتوانیم با کمک دولت پاسخگوی این مطالبات باشیم.

 

در پایان این مراسم سیدالبرز حسینی به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان جایگزین نعمت‌الله خواجه‌ای در این سمت شد.

 

پس از این مراسم، آقای کشاورزیان معاون وزیر راه و رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری کشور، قادری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، صیدی مدیرکل دفتر فنی، ملکی مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر مسئولان از پروژه چهاربانده کردن گردنه صلوات آباد بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت قطعات مختلف این طرح قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.