| کد خبر: 56379 |

اعتبار ۶۵ میلیارد تومانی برای بهسازی فاز نخست؛

آغاز بهسازی سطوح پروازی پرترددترین فرودگاه کشور بعد از ۲۰ سال از هفته آینده

تین نیوز | سطوح پروازی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، به عنوان پرترددترین فرودگاه کشور بعد از ۲۰ سال بهسازی می‌شوند.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به عنوان قدیمی‌ترین فرودگاه کشور به عنوان فرودگاه اصلی در کشور شناخته می‌شود. فرودگاهی که از نظر نشست و برخاست بیشترین پروازها را در بین بیش از ۶۰ فرودگاه کشور به خود اختصاص داده است.

یکی از اولویت‌های شرکت فرودگاه‌های کشور به عنوان نهاد حاکمیتی فرودگاه‌ها ارتقای ایمنی و حفظ جان مسافران با تجهیز زیرساخت‌های فرودگاهی است و با توجه به اینکه فرودگاه مهرآباد حدود ۶۰ درصد از کل پروازهای فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص می‌دهد بهسازی سطوح پروازی این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت.

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با جابجایی سالانه حدود ۱۴ میلیون مسافر با ۱۱۰ هزار سورتی پرواز (ورودی و خروجی) در حالی پرترددترین فرودگاه کشور است که سطوح پروازی آن حدود ۲۰ سال است که بهسازی اساسی نشده است.

در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد دارای دو باند با عنوان «باند ۲۹ راست» و «۲۹ چپ» است که در حال حاضر پروازهای این فرودگاه از باند ۲۹ چپ انجام می‌شود و باند ۲۹ راست به عنوان تاکسی وی (محل خزش هواپیما تا ابتدای باند) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، از هفته آینده بهسازی سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می شود بدین ترتیب که ابتدا بهسازی باند ۲۹ راست با اعتباری حدود ۶۵ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت فرودگاه‌های کشور در دستور کار قرار دارد و بعد از بازسازی باند ۲۹ راست، بهسازی و نوسازی باند ۲۹ چپ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رحمت‌الله مه‌آبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور روز گذشته در مراسم بیست و چهارمین سالروز تاسیس این شرکت کمبود منابع را یکی از چالش‌های صنعت فرودگاهی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هزینه نگهداری زیرساخت‌های فرودگاهی در کشور ۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود در حالی که بودجه شرکت فرودگاه‌ها در حال حاضر کمی بیش از هزار میلیارد تومان است.

بر اساس این گزارش، اخیرا جلسه ایمنی هوانوردی در فضای کشور و فرودگاه‌ها ‌‌در راستای تعامل بیشتر مسئولان فرودگاهی و شرکت‌های هواپیمای برای افزایش ایمنی پرواز در شرکت فرودگاه‌های کشور برگزار شد. ‌

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناظم 0 0

    با سلام مگر تالسی وی ها و پارکینگ هواپیما جزو سطوح پرواری نیستند؟ بازسازی اینها که سه سال پیش آغار شده بود و حتی بخش از آنها نیز نمام شده است حتما آقایان چون فنی نیستند فقط به باندها سطوح پروازی میگویند و سوتی می دهند!!!