| کد خبر: 50373 |

اساتید و دانشجویان دانشکده مهندسی راه آهن:

دانش فنی در صنعت متروی تهران مطابق با استانداردهای بین المللی است

تین نیوز | اساتید و دانشجویان دانشكده مهندسی راه آهن، تدابیر فنی و عملیاتی در اجرای پروژه های مترو تهران را مطابق با استانداردهای بین المللی ارزیابی كرده و مجموعه اقدامات صنعتگران صنعت مترو تهران را تمجید كردند.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی متروی تهران، یکشنبه گروهی از دانشجویان دانشكده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران در مقاطع تحصیلی كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترا به سرپرستی یكی از اساتید این دانشگاه از مراحل ساخت روسازی پروژه بخش شمالی خط سه مترو تهران بازدید كردند.
مراحل ساخت روسازی شامل طراحی و اجرای بنچ مارك، كوپلاژ بندی، روش تنظیم هندسه خط، جانمایی ها و اقدامات انجام گرفته در روسازی جهت اتصال آن با سیستم های تجهیزات علائم، سیگنالینگ و برق است.

در این بازدید علمی، دانشجویان ضمن آشنایی با تكنولوژی های نوین در روسازی مترو و موضوعات مورد نیاز این صنعت برای اجرای پروژه های دانشگاهی، تدابیر فنی و عملیاتی در اجرای این پروژه و دیگر خطوط در دست ساخت مترو تهران را مطابق با استانداردهای بین المللی ارزیابی كرده و مجموعه اقدامات صنعتگران مترو تهران را تمجید كردند.

میرمحمد صادقی، استاد دانشكده مهندسی راه آهن و مدرس واحد درسی روسازی پیشرفته این دانشگاه كه سرپرستی این گروه از دانشجویان را بر عهده داشت، انجام چنین بازدیدهایی را در افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری بسیار موثر دانست.

وی افزود: دانشكده مهندسی راه آهن به عنوان تنها دانشكده مهندسی راه آهن خاورمیانه می تواند در راستای نیازهای صنعت، آموزش و پژوهش های اساسی را انجام دهد.

این استاد دانشكده مهندسی راه آهن از كلیه دست اندركاران صنعت مترو به دلیل ایجاد این ارتباط موثر و مفید میان صنعت و دانشگاه تقدیر كرد.

در این بازدید علمی كه مجری، كارشناسان شركت مترو و مشاور طرح نیز حضور داشت، ابعاد مختلف طراحی و اجرای این پروژه و بومی سازی بخش های مهم آن تشریح شد.

پروژه 18 كیلومتری بخش شمالی خط سه مترو تهران به دلیل ثبت ركوردهای بی نظیر در تاریخ ساخت مترو در ایران، منجمله در زمینه لاینینگ و نیز ساخت و تكمیل پروژه در حداقل زمان ممكن، مورد توجه اغلب دانشگاهیان، متخصصین و پژوهشگران این رشته واقع شده است.

هم اكنون شركت مترو تهران و حومه در بخش ساختمان مترو، صددرصد به خودكفایی رسیده است و به لطف پیگیری و اجرای سیاست راهبردی حمایت از ساخت داخل، حدود 50 درصد تجهیزات موردنیاز برای تكمیل و راه اندازی خطوط مترو توسط شركت های خصوصی فعال كشور تامین می شود.

ساخت بخش شمالی خط سه مترو تهران با 18 كیلومتر و 11 ایستگاه از اردیبهشت سال گذشته آغاز شده و قرار است نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.